فراهم کردن فضای بانشاط کودکانه و نوجوان‌محور در محلات

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: فضای شهری اصفهان در زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید بانشاط و مناسب برای کودکان و نوجوانان باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، کمال حیدری در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این جشنواره در حوزه فیلم و رسانه برگزار خواهد شد اما دغدغه شهرداری اصفهان در برگزاری این جشنواره فضاسازی شهر برای کودکان و نوجوانان نیز هست.

وی افزود: فضای شهری اصفهان در زمان برگزاری جشنواره باید بانشاط و مناسب برای کودکان و نوجوانان باشد، به همین خاطر فعالیت‌های جنبی و محله‌محور را نیز به یاری جشنواره آوردیم که مستلزم نیروی انسانی و مشارکت آنان در برگزاری جشنواره است تا نقش مؤثری ایفا کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: در اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، صداوسیما و همکارانی که در حوزه هنری اصفهان فعال بودند، به هم‌افزایی و تبادل‌نظر پرداختیم تا بتوانیم برنامه‌های باکیفیتی را در زمان جشنواره برای شهروندان اجرا کنیم.

حیدری تصریح کرد: کلیت جشنواره بر مبنای نمایش فیلم و مسابقه است؛ اما موضوعی که در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد، تمرکز بر رویدادهای جنبی محلات و حضور مدارس در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی و رویدادهای مختلفی را در نظر گرفتیم تا علاوه بر اکران فیلم‌ها، رویدادهای دیگری نیز در محلات اجرا شود تا شاهد فضای بانشاط کودکانه و نوجوان محور در محلات باشیم.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی اصفهان در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

میثم بکتاشیان، دبیر اجرایی اصفهان در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این جشنواره بین‌المللی با حضور همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها در اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان کشور و در حوزه فراملی برگزار خواهد شد.

وی افزود: جلسه برنامه‌ریزی جشنواره باهدف هم‌اندیشی و هم‌فکری در جهت برگزاری بهتر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد تا دستگاه‌های اجرایی استان با یکدیگر هم‌افزایی و تعامل بهتری داشته باشند.

دبیر اجرایی اصفهان در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: تلاش اصفهان آن است که جشنواره با استانداردهای بالا برگزار شود به همین منظور، دستگاه‌های مربوطه نسبت به دغدغه‌های سازمانی خود نکاتی را بیان و برای همکاری در این جشنواره اعلام آمادگی کردند تا تمام ظرفیت‌ها و موضوعات مربوطه از طریق دبیرخانه جشنواره و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به اشتراک گذاشته شود.

وی گفت: در جشنواره سی‌وپنجم، برنامه‌های محله‌محور و جنبی ویژه کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی‌شده است تا با حضور تمام کودکان و نوجوانان اصفهان مواجه شویم و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که در سینماهای اصفهان وجود دارد و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود، شاهد مشارکت دانش‌آموزان مدارس نیز باشیم تا در سانس‌های اختصاصی خود به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

بکتاشیان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با فیلم‌هایی که توسط داوران این دوره از جشنواره انتخاب و در جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود، بتوانیم رضایتمندی مخاطبان را با خود همراه کنیم.

کد خبر 686649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.