کرمانشاه در خدمت به زوار اربعین پیشگام بوده است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه همواره در خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) پیشگام بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله مصطفی علما امروز _ دوشنبه بیستم شهریورماه _ در دیدار با خادمان موکب انصارالحجه (عج) مسجد جامع کرمانشاه، از خدمت به امام حسین (ع) با عنوان خدمت به خداوند یاد و اظهار کرد: حرکت شما مصداق کامل خدمت به خداوند متعال است؛ بنابراین خداوند متعال از شما قدردانی می‌کند.

وی با اشاره به سابقه مردم کرمانشاه در خدمت به زائران اربعین حسینی (ع)، افزود: موکب‌داری یک حرکت ریشه‌دار و قدیمی است که به اشکال مختلف توسط مردم کرمانشاه برگزار می‌شود و بزرگان و علمای ما این کار را انجام می داده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از حرکت بزرگ مردمی در خدمت به زوار اربعین، خاطرنشان کرد: اینکه اینگونه از مرز تا محل زندگی به زوار خدمات ارائه شود قابل ستایش است، امروز خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) از مرز تا محل زندگی استمرار دارد و این حرکت بزرگ معنوی توسط مردم شریف انجام می‌شود.

علما تصریح کرد: بعضی اقدامات مردم ما در دنیا منحصر به فرد بوده که تاسوعا و عاشورا از آن جمله است، حضرت سیدالشهداء (ع) هرچه داشت خرج دین کرد، ما هم هرچه داریم اگر خرج خدا کنیم منفعت کامل برده‌ایم.

وی با عمیق خواندن عشق و ارادت مردم به دستگاه امام حسین (ع)، گفت: همه مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) معتقد هستند و برادران اهل سنت ما اعتقاد ویژه‌ای به حضرات حسنین (ع) دارند.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه تأکید کرد: کسانی که در این حرکت بزرگ معنوی شرکت کردند و به هر شکلی ارادت خود را به آستان حضرت سیدالشهداء (ع) به جا آوردند دارای روحی بزرگ هستند، زیرا خدمت به امام حسین (ع) اوج عاشقی و دلدادگی انسان است و یقیناً خداوند جبران می‌کند.

کد خبر 686632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.