پایان مأموریت اربعین در فرودگاه‌های کشور / کشف بیش از ۴۲ میلیون ارز غیرمجاز و تقلبی

عشاق امام حسین (ع) هر سال با شرکت در پیاده‌روی اربعین به دیدار منزل پدری خود می‌روند و به عشق این حضرت سختی مسیر بر آنها شیرین می‌شود؛ مسئولان کشوری نیز با هدف خدمتگزاری به زوار اباعبدالله‌حسین (ع) تدابیر ویژه‌ای در نظر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اربعین امسال پرشورتر از سال‌های پیشین برگزار شد و در این مسیر مسئولان کشوری و دستگاه‌های مربوطه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و تا بازگشت آخرین زائر، ارائه خدمات ادامه دارد.

پایان مأموریت اربعین در فرودگاه‌های کشور

سردار محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، اظهار کرد: در عملیات رفت و برگشت زوار اربعین حسینی از ابتدا تا نوزدهم شهریورماه سال جاری، ۳۵۹ هزار و ۵۰۷ مسافر با ۲۴۳۹ سورتی پرواز به کشور عراق اعزام شدند و در سلامت کامل به میهن برگشتند.

وی افزود: به لطف الهی و تمهیدات اتخاذ شده توسط پلیس فرودگاه و تعاملات و برگزاری جلسات با ارگان‌های دست‌اندرکار در اعزام زائران اربعین، این عملیات گسترده و حساس به بهترین شکل به پایان رسید.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه با راه‌اندازی قرارگاه اربعین و دریافت تدابیر سلسله مراتب فرماندهی و همکاری با دیگر نهادهای فرودگاهی و بسیج، تمام نیروها این عملیات بزرگ و معنوی را به سرانجام رساند.

انجام بیش از ۱۰۳ هزار سفر اربعین توسط تاکسی‌های اینترنتی

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار کرد: امسال حداکثر زمان ترافیک در مسیر ایلام به مهران ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در زمان اوج تردد بود که نشان می‌دهد گلوگاه‌های ترافیکی رفع شده است. در سال‌های قبل با مشکل کمبود پارکینگ در شهرهای مرزی نیز مواجه بودیم. امسال در پایانه اربعین ظرفیت پارکینگ از ۶۰ هزار به ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش یافت که پر نشد، البته بخش زیادی از مردم در شهر مهران و سایر نقاط نسبت به پارک خودروها اقدام کرده بودند و در مجموع مسئله نبود پارکینگ امسال رفع شد.

وی افزود: امسال سعی کردیم با ایجاد سایه‌بان، نصب مه‌پاش و راهروهای سرد، سهولت تردد زائران در گرمای بالای ۴۷ درجه را فراهم کنیم، ۳۴ هزار متر سایه‌بان به پایانه‌های مرزی اضافه شد. با توجه به حجم تقاضا برای حمل‌ونقل عمومی و فاصله‌ای که بین ظرفیت و تقاضای آن وجود دارد، امسال باید از ظرفیت‌های جدید استفاده می‌کردیم، از این‌رو بهره‌مندی از تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع با مشارکت تاکسی‌های اینترنتی ۸۱ هزار و ۵۸۸ سفر در مسیر رفت به مرزهای کشور انجام شد، در سفرهای برگشت نیز ۲۳ هزار و ۸۳۰ سفر انجام شد، بیش از ۱۰۳ هزار سفر توسط تاکسی‌های اینترنتی انجام شده است. سال گذشته ۲۵۵ هزار نفر از طریق شبکه هوایی به عراق سفر کردند و در مجموع امسال تاکنون حدود ۳۹۰ هزار نفر از این طریق سفر کرده‌اند.

آماده‌باش کامل ۱۸ مرکز امداد هوایی با ۱۸ فروند بالگرد به منظور پشتیبانی مراسم اربعین

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: طرح سلامت و امداد و نجات اربعین ۱۴۰۲ از سوی جمعیت هلال‌احمر به صورت رسمی از تاریخ بیست‌وهفتم مردادماه مصادف با اول ماه صفر آغاز شد و تا تاریخ هفدهم شهریورماه مصادف با بیست‌ودوم ماه صفر ادامه داشت.

وی افزود: در داخل کشور ۱۳۳۱ مرکز و پایگاه عملیاتی امداد و نجات و ۱۸ مرکز امداد هوایی با ۱۸ فروند بالگرد نیز برای انجام مأموریت‌های پشتیبانی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. ۱۵ قرارگاه مرزی شامل ۹ قرارگاه درون‌مرزی و شش قرارگاه برون‌مرزی در طول اجرای طرح ویژه اربعین ۱۴۰۲ از سوی جمعیت هلال‌احمر ایجاد و ۱۸۶ پست موقت و سیار نیز در داخل ایران و در کشور عراق برپا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به پیش‌بینی حوادث ترافیکی در مرزها و مسیر مرزها تا کربلا و نجف، جمعیت هلال‌احمر در هر ۱۰۰ کیلومتر، پایگاه امدادی خود را در کشور عراق مستقر کرد، همچنین در مسیرها و نقاط پر حادثه کشور عراق نیز اتوبوس آمبولانس هلال‌احمر مستقر شد تا در صورت وجود مصدومان بدحال هرچه سریع‌تر نسبت به اعزام مصدومان برای ادامه درمان در داخل کشورمان انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه امسال نگرانی‌های زیادی بابت گرمازدگی زائران وجود داشت، جمعیت هلال‌احمر اقدام به ایجاد تونل‌ها و اتاقک‌های هوای خنک در مرزها و کشور عراق کرد تا زائران بتوانند با حضور در آن دمای بدن خود را به تعادل رسانده و از گرمازدگی جلوگیری کنند.

کشف بیش از ۴۲ میلیون ارز غیرمجاز و تقلبی در طول اجرای طرح اربعین

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فراجا در طول اجرای طرح اربعین، گفت: کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در راستای انجام مأموریت‌های خود در اربعین حسینی با استقرار در مرزهای غربی و جنوب غربی اقدامات خود را آغاز کردند و خدمتگزار زائران حسینی بودند.

وی با بیان اینکه مقابله با دلالان و سوداگران ارزی و ساماندهی فروشندگان ارز در مرزها از جمله مأموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی در طول اجرای طرح اربعین ۱۴۰۲ بود، افزود: در همین راستا نیز طرح مقابله با دلالان و سوداگران ارزی از بیست‌وهفتم مردادماه تا هجدهم شهریورماه در دستور کار قرار گرفت و در این ایام ۴۲ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۴۶۵ واحد انواع ارز غیرمجاز و تقلبی از دلالان و افراد سودجو کشف شد، همچنین ۴۰ دلال و سوداگر ارزی نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در طول اجرای طرح اربعین، همکاران اقدام به انجام بازرسی‌های موردی میدانی و استفاده از ابزارهایی چون دستگاه ایکس‌ری، نظارت و کنترل کالاهای همراه مسافران، لوازم و محموله‌های مواکب با هدف پیشگیری و مقابله با ورود کالاهای ممنوعه و به حداقل رساندن شرایط سوءاستفاده از شلوغی مرزها کردند، همچنین تعدادی از افراد به اتهام خرید و فروش غیرمجاز سیم‌کارت نیز شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر 686613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.