بوسه نماینده امام (ره) بر دستان یک رزمنده

یکی از یاران شهید آیت‌الله مدنی نقل می‌کند که او در دیدار با یکی از رزمندگان اسلام که با توپ ضدهوایی، یکی از هواپیماهای رژیم بعث را در فضای تبریز سرنگون کرده بود، به عنوان نماینده امام بوسه بر دستانش زد و کمال تواضع خود را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستم شهریورماه یادآور شهادت عالمی است که نه تنها خودش در جنگ حضور پیدا می‌کرد که هر هفته نیز در خطبه‌های نماز جمعه به تشریح مسئله وجوب دفاع از اسلام و انقلاب می‌پرداخت و همواره مردم مؤمن و متعهد را برای حضور در جبهه‌ها تشویق می‌کرد.

همین فعالیت‌های مستمر و مؤثر شهید آیت‌الله سیداسدالله مدنی در دفاع از کیان سرزمین اسلامی و مبارزه با جبهه باطل بود که دشمنان این دیار را بر آن داشت تا دست به ترور این شخصیت بزرگ دینی و سیاسی بزنند و انقلاب را از وجود عالمی که تمام زندگی خود را وقف کمک به مردم و نظام اسلامی کرده بود، محروم کنند.

در بخشی از کتاب «شهدای محراب و دفاع مقدس» آمده است: «در قضیه محاصره سوسنگرد، شهید مدنی پس از برقراری ارتباط با رزمندگان، متوجه شد که دشمن حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده است، اما نیروهای تحت امر بنی‌صدر کاری انجام نمی‌دهند، بی درنگ نزد امام (ره) رفت و چاره‌جویی کرد و امام (ره) هم بلافاصله با قاطعیت دستور شکست حصر سوسنگرد را داد.

ناصر برپور، یکی از محافظان آیت‌الله مدنی در مورد نقش مهم و اساسی ایشان در شکست حصر سوسنگرد می‌گوید: من به قطع و یقین می‌گویم اگر پیگیری‌های آیت‌الله مدنی نبود، سوسنگرد به هویزه‌ای دیگر تبدیل می‌شد و بچه‌ها قتل عام می‌شدند، ایشان خارج از بحث جنگ و فرماندهی کل قوا، مستقیماً با شخص امام مسئله را حل کرد و باعث شکسته شدن محاصره سوسنگرد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در مورد نقش آیت‌الله مدنی در سوسنگرد می‌فرماید: در ایام آزادسازی شهر در اهواز بودم و می‌خواستم به سوسنگرد بروم. لباس نظامی تنم بود و در این بین دیدم آقای مدنی هم به اهواز آمده‌اند، با هم به سوسنگرد رفتیم و نماز ظهر را خواندیم و من قدری با مردم صحبت کردم. خب قطعاً من فارسی بلد بودم و نمی‌توانستم نطق عربی از حفظ کنم، به‌خصوص با آن لهجه بومی، ایشان گفتند من با مردم حرف می‌زنم و منتظر نشد. یک وقت دیدم جماعت عظیمی از زن و مرد را دور خودش جمع کرده و با لهجه محلی با آنها عربی صحبت می‌کند، یک سخنرانی حسابی گرم که مردم را کاملاً به هیجان آورد.»

در بخش دیگری از این کتاب نیز با اشاره به روحیه‌دهی دومین شهید محراب به رزمندگان اسلام آمده است: «آیت‌الله مدنی در پشت جبهه نیز با اقداماتش به رزمندگان اسلام قوت قلب می‌داد، احترام به رزمندگان اسلام تا آنجا بود که دست آنان را به‌عنوان نماینده امام (ره) می‌بوسید، یکی از یاران او نقل می‌کند که آیت‌الله مدنی در دیدار با یکی از رزمندگان اسلام که با توپ ضدهوایی، یکی از هواپیماهای رژیم بعث را در فضای تبریز سرنگون کرده بود، به عنوان نماینده امام (ره) بوسه بر دستانش زد و کمال تواضع خود را نشان داد و فرمود: «شما با این دستتان از اسلام و میهن دفاع کرده و هواپیمای کفر را سرنگون ساخته‌اید و من به‌عنوان نماینده امام (ره) دستتان را می‌بوسم.»

کد خبر 686604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.