تردد بیش از ۱۳۲ هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان

فرماندار مریوان گفت: اربعین امسال، ۱۳۲ هزار و ۸۴۲ نفر از مرز باشماق مریوان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین امسال از (بیست‌وهفتم مردادماه) تا روز شنبه (هجدهم شهریورماه)، ۳۶ هزار و ۱۷۳ زائر ایرانی وارد مرز باشماق شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این ایام ۴۵ هزار و ۱۹۲ زائر ایرانی نیز از مرز باشماق مریوان خارج شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

فرماندار مریوان ادامه داد: در مجموع ۸۱ هزار و ۳۶۵ نفر زائر ایرانی در ایام اربعین از مرز باشماق مریوان تردد کرده‌اند که ۳۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

احمدی تصریح کرد: ۲۵ هزار و ۱۵۵ نفر خارجی نیز در این ایام وارد مرز باشماق مریوان شده‌اند که این آمار ۴۱ درصد رشد داشته است، در این ایام ۲۶ هزار و ۳۲۲ نفر خارجی نیز از طریق مرز باشماق خارج شده‌اند که ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در مجموع ۵۱ هزار و ۴۷۷ نفر خارجی از طریق مرز باشماق مریوان تردد کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

فرماندار مریوان افزود: در مجموع و بر اساس آمار سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های استان کردستان در ایام اربعین امسال، ۱۳۲ هزار و ۸۴۲ نفر از طریق مرز باشماق مریوان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 686564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.