استقرار ۵ موکب در شهرستان سمنان برای ارائه خدمات به زائران حرم رضوی

فرماندار سمنان از اتخاذ تدابیر لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی شهر سمنان برای ارائه خدمات در دهه پایانی ماه صفر در شهر سمنان به عنوان مسیر زائران حرم رضوی خبر داد.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با پیش‌بینی سفر بیش از پنج میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس و قرار گرفتن شهر سمنان در مسیر اصلی زائران حرم رضوی، اظهار کرد: پنج موکب در سطح شهرستان سمنان برای خدمات‌رسانی مستقر شده‌اند.

وی افزود: این مواکب در مسیر اصلی تردد زائران و در پارک سیمرغ، محل نمایشگاه دائمی در نزدیکی پارک سوکان، پارک کومش، راه‌آهن و چاشتخوران در شهرستان سمنان مستقر شده‌اند، روستاهای دلازیان، حسن‌آباد، خیرآباد و علاء در محدوده شهر متولی این موضوع هستند و یک موکب توسط روستاهای دوزهیر، جام و آبخوری در مسیر زائران برپا شده است.

فرماندار سمنان با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم با هدف ارائه خدمات بین‌راهی و جاده‌ای، ایمنی، امدادی، امنیتی و بهداشتی برای زائران خاطرنشان کرد: اسکان و ارائه سایر خدمات لازم به مسافران و زائران از جمله تأمین و توزیع کالاهای ضروری مورد نیاز، ظرفیت‌سازی برای تأمین اقامت، کشیک واحدهای خدمات تخصصی، عمومی و فرهنگی و خدمات مختلف همچون کشیک واحدهای نانوایی، داروخانه‌ها، نظافت پارک‌ها، اطلاع‌رسانی مطلوب خدمات، تأمین روشنایی پارک‌ها و آماده‌سازی مراکز جایگاه‌های سوخت صورت گرفته است.

بهرامی با اشاره به آمادگی مراکز بین راهی برای اسکان زائران گفت: از ظرفیت امام جماعت مساجد برای ترویج پویش هر خانه یک موکب استفاده شده است و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان سمنان ملزم به تأمین زیرساخت‌های لازم برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر هستند.

کد خبر 686560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.