اخطار به ۳۳ واحد فروش نوشت‌افزار و فرم مدارس در لنجان

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: ۳۳ فقره پرونده تخلف از ابتدای شهریورماه برای واحدهای متخلف فروش نوشت‌افزار و فرم مدارس تشکیل و دو واحد متخلف پلمب شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کرمی امروز _دوشنبه بیستم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لوازم‌التحریر، لباس فرم مدارس، کیف، کفش و پوشاک از جمله کالاهای مورد نیاز خانواده‌ها در آستانه بازگشایی مدارس است و اتاق اصناف شهرستان لنجان از ابتدای شهریورماه برای جلوگیری از تخلفات اقتصادی، حفظ آرامش بازار و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان نظارت بازرسان خود را بر بازار این کالاها افزایش داده است.

وی افزود: بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه در گشت‌های مشترک و بازرسی‌ها با تخلفاتی همچون گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نشدن فاکتور، تبلیغ خلاف واقع، حراج غیرقانونی و فروش کالای قاچاق برخورد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، واحدهای عرضه کننده نوشت‌افزار باید از خرید نوشت‌افزار بدون فاکتور معتبر و رسمی، قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت و عرضه هرگونه نوشت‌افزار منقوش به تصاویر ضد ارزشی خودداری کنند.

کرمی ادامه داد: بازرسان در صورت مشاهده اقلام قاچاق با تنظیم صورتجلسه نسبت به جمع‌آوری این اقلام اقدام می‌کنند و متصدی واحد صنفی با تشکیل پرونده اعمال قانون خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح اجرای نظارت بر بازار لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک روزانه و در قالب چند تیم بازرسی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تا پایان شهریورماه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و کاهش بروز تخلفات در شهرستان لنجان ادامه خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با تاکید بر اینکه در مدت گذشته ۳۳ فقره پرونده تخلف، شناسایی و تشکیل و دو واحد متخلف نیز پلمب شده است، گفت: شهروندان می‌توانند گران‌فروشی یا فروش اجباری محصول را گزارش دهند تا در اسرع وقت با این تخلفات به‌صورت قانونی برخورد شود.

کد خبر 686548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.