لهستان، میزبان اولین راه‌آهن مغناطیسی جهان

یکی از کمپانی‌های حمل‌ونقل لهستانی از اولین راه‌آهن مغناطیسی جهان به طول ۷۲۰ متر در شهر نوا سارژینا رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین راه‌آهن مغناطیسی جهان در لهستان امکان حرکت قطارها را در ارتفاع بالاتر از ریل فراهم می‌آورد که این قابلیت به تسهیل تردد در سرعت‌های بسیار بالا کمک زیادی می‌کند. سازندگان راه‌آهن مغناطیسی بر این باور هستند که امکان افزایش سرعت حرکت برای قطارها در این مسیر تا ۵۵۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد در نتیجه شهروندان گرایش بالایی به عبور و مرور از طریق آن پیدا خواهند کرد که این امر می‌تواند در تحقق اهداف پایدار لهستان اثربخش باشد.

ویژگی‌های اولین راه‌آهن مغناطیسی جهان

راه‌آهن مغناطیسی لهستان با الهام از توسعه قطارهای پرسرعت شناور مغناطیسی ژاپن و کره جنوبی ساخته شده است، اما آن‌چه که اولین راه‌آهن مغناطیسی جهان را از قطارهای دو کشور نام‌برده متمایز می‌کند، قابلیت تردد آن روی تمام مسیرهای راه‌آهن موجود است که به ذخیره چشمگیر هزینه‌ها برای احداث ریل‌های جدید به منظور تردد منجر خواهد شد. البته مهندسان پروژه ادعا کرده‌اند که برای اجرای تردد قطارهای جدید در سراسر لهستان، نوسازی بعضی از ریل‌های راه‌آهن قدیمی ضروری است.

لهستان، میزبان اولین راه‌آهن مغناطیسی جهان

طراحی اولین راه‌آهن مغناطیسی جهان در لهستان توسط مهندسان یکی از کمپانی‌های حمل‌ونقل کشور بیش از سه سال و شش ماه طول کشید که طی این مدت بارها تردد یک قطار در بستری آزمایشی در نوا سارژینا با ارتفاعی بالاتر از ریل مورد بررسی قرار گرفت. قطار مورد نظر طی مراحل آزمایشی تنها قادر به تردد با سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت بود و قابلیت حمل دو تن وزن را داشت، همچنین قطار نام‌برده هنگام تردد در مسیر مورد آزمایش، پس از رسیدن به سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت از راه‌آهن به سمت بالا شناور می‌شد و پس از تنها ۱۲ ثانیه سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

دولت لهستان امیدوار است که مغناطیسی کردن گسترده تردد از طریق قطارهای سراسر کشور بتواند نیاز به برنامه‌های زمانی عبور و مرور قطارها را به حداقل برساند که در این صورت انقلابی عظیم در حمل‌ونقل ریلی اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 686543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.