مطالبات گندمکاران استان اردبیل تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: تاکنون بالغ بر ۲۷ هزار و ۱۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شده و مابقی مطالبات هم تا پایان شهریور ماه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علی نوبخت روز یکشنبه نوزدهم شهریور اظهار کرد: خرید گندم از ۱۶ خردادماه در این استان شروع شده و تاکنون ۲۶۸ هزار و ۵۹ تن گندم به ارزش ۴۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از گندم کاران استان خریداری شده است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل درباره پرداخت مابه التفاوت بهای گندم افزود: کشاورزانی که تا پنجم تیرماه گندم خود را ضمن ثبت در سامانه تحویل مراکز خرید داده‌اند، بهای گندم خود را با قیمت ۱۰۵ هزار ریال دریافت کردند و مابه‌التفاوت آن را هم به‌زودی دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تضمینی گندم ۱۵۰ هزار ریال با محاسبه ۱۲ درصد رطوبت و چهار درصد افت مفید از سوی دولت تعیین شده که بنا به اعلام وزرات جهاد کشاورزی این مبلغ قابل تغییر و افزایش است.

نوبخت با اشاره به روند افزایشی خرید گندم از گندمکاران استان اردبیل در پنج سال اخیر گفت: خرید گندم در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۹۷ هزار تن، سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۱۲ هزار تن، سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۶۹ هزار تن، سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۵۲ هزار تن و امسال هم از اول برداشت تا کنون ۲۶۸ هزار تن از کشاورزان استان ثبت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به وقوع خشکسالی در استان طی سال‌های اخیر گفت: استان اردبیل در زمان ترسالی در تولید گندم جزو سه استان برتر کشور بوده است ولی به علت خشکسالی این جایگاه به رتبه نهم کشوری تنزل پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 686530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.