اجماع حداکثری، هدف اولیه جلسات مشورتی برنامه راهبردی شهرداری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت:هدف نخست از این سلسله جلسات مشورتی، ایجاد همدلی، اجماع و وفاق همگانی با کمترین اختلاف نظر پیرامون برنامه راهبردی شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در جلسه جمع بندی نظرات پیرامون برنامه راهبردی پیشنهادی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از زمانی که لایحه برنامه راهبردی شهرداری اصفهان تقدیم شورای اسلامی شهر شد، مرکز پژوهش‌های شورا به عنوان محور بررسی و جمع‌بندی نظرات تخصصی کمیسیون‌ها انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر به این سطح از نظرات اکتفا نکرده است، افزود: این مرکز در اقدامی ابتکاری از شهروندان به شکل الکترونیکی نظرخواهی کرد که حدود ۶۰۰ نفر از شهروندان در آن مشارکت داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین نشست‌های تخصصی با اساتید دانشگاه‌ها و شهراندیشان برای نظرخواهی درباره برنامه راهبردی شهرداری برگزار شد و مجموعه این نظرات به عنوان ورودی‌ها برای سه سطح اهداف کلان، اهداف خرد و راهبردهای برنامه تعیین شد.

وی ادامه داد: در این جلسه اصلاح‌ها و نظرات تغییرات یافته از سوی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود و نظرات نهایی بخش‌های ذی نفع در برنامه راهبردی شهرداری اصفهان در جلسه‌ای مشارکتی و دوطرفه دریافت شد.

ابراهیمی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد نظرات سازمان‌ها و معاونت‌ها با محوریت حوزه برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان جمع بندی نهایی شود و در یک تعامل رفت و برگشتی دیگر پیش از برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق برقرار شود تا وفاقی نسبت به مفاد برنامه پیشنهادی صورت گیرد.

وی افزود: هدف از این سلسله جلسات مشورتی، ایجاد همدلی، اجماع و وفاق همگانی با کمترین اختلاف نظر پیرامون برنامه راهبردی شهرداری است.

در ادامه نمایندگانی از سازمان‌ها و ادارات ذیل شهرداری اصفهان به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با تدوین برنامه راهبردی شهرداری و اصلاح‌ها و تغییرات پرداختند.

اجماع حداکثری، هدف اولیه جلسات مشورتی برنامه راهبردی شهرداری است

ابتدا نماینده معاونت خدمات شهری به بیان نقطه نظرات خود در رابطه به هدف کلان مربوطه پرداخت و سپس نماینده سازمان فضای سبز و پارک‌ها تاکید کرد: در ادغام‌ها حیطه وظایف شهرداری‌ها مدنظر باشد و خارج از چارچوب وظایف نشویم.

نماینده سازمان پسماند گفت: همیشه کم شدن به معنی بهتر شدن نیست، برنامه باید قابل فهم برای همگان باشد و استفاده از واژگان ثقیل در تدقین راهبردها و اهداف کار درستی نیست.

نماینده سازمان آتش نشانی متذکر شد: ارتقا ضریب ایمنی شهر برای ما بسیار مهم است و باید در تدوین برنامه اعمال شود، نماینده معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یادآور شد: پیشنهاد می‌شود جایگزین «شهر شاد، شهر خلاق» در برنامه استفاده شود، همچنین حمایت از ایجاد محورها در قسمت هدف کلان ۲ ضرورت دارد حذف نشود و بند ۶ این هدف کلان قابل ادغام با بند ۴ نیست.

مشاورین شهرداری در حوزه برنامه‌ریزی گفتند: طراحی این برنامه با وفادار بودن به کدهای رفتاری، نظرات تخصصی کارکنان، وفاداری به اسناد بالادستی و وفاداری به مدل CLA انجام و نگاشته شده و درخواست داریم از اصول وفادارانه خود فاصله نگیرم، نگاه ما در مدلCLA یک نگاه بازی است که کارکردهای مختلف شهری از نظر ایدئولوژیکی مدنظر باشد، ما سعی داشتیم در تدوین برنامه راهبردی به مدل مشارکتی نزدیک شویم .

مشاورین تاکید داشتند: در تدوین برنامه اصول راهنما جایی بین ارزش و هدف قرار می‌گیرد و به شکل پیشنهادی که در برنامه از سوی مرکز پژوهش‌ها آمده است، اغتشاش برنامه را زیادتر می‌کند، همچنین اگر قرار است بین هدف و ارزش چیزی در برنامه تدوین کنیم باید فرایند رسیدن به آن هم تعریف شود.

اجماع حداکثری، هدف اولیه جلسات مشورتی برنامه راهبردی شهرداری است

ضمن قائل تقدیر بودن از ادغام شدن برخی از راهبردها در تدوین برنامه که از سوی مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر روی داده، ولی در برخی اوقات به جای ادغام، جایگزینی را شاهدیم.

نماینده سازمان زیباسازی اظهار کرد: در هدف کلان ۲، هدف خرد شماره ۴ به اشتباه اصلاح و ادغام صورت گرفته است و به‌صورت کامل ماهیت پیشنهاد سازمان حذف شده است، تغییر در واژگان برنامه راهبردی عملاً ماهیت نگارش قبلی را از بین می‌برد.

نماینده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: بهتر است روش نقد نگارش برنامه راهبردی هم مطابق با روش CLA و تحلیل مضمون‌ها باشد

در پایان نماینده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اعمال نظرات کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و نماینده مدیریت بحران شهرداری اصفهان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 686525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.