بستر لازم برای برگزاری مراسم مذهبی فراهم شود

استاندار البرز گفت: فضای مذهبی استان باید تقویت شود تا مراسم مذهبی را بهتر از ایامی که پشت سر گذاشتیم برگزار کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از استانداری البرز، مجتبی عبداللهی امروز _یکشنبه نوزدهم-شهریورماه ۱۴۰۲_ در جلسه ستاد اربعین استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پرشور و معنوی مردم در همایش جاماندگان اربعین، اظهار داشت: شور و شعور مردم در این اجتماع بزرگ حاکی از باور قلبی مردم این مرز و بوم به مکتب امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: ما باید همچنان بسترهای چنین مراسم ارزشمندی را در استان فراهم کنیم چراکه خواست و اشتیاق مردم را باید ارج نهاد.

استاندار البرز اضافه کرد: در این راستا ضرورت دارد متولیان با نظم و اهتمام ویژه‌ای نسبت به برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف ورود کنند.

وی افزود: در امتداد مراسم ماه صفر، هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و… را داریم که باید از هم اکنون نسبت به برنامه‌ریزی لازم و ایجاد هماهنگی بین برگزار کنندگان و گروه‌های مردمی، اقدام کنیم.

عبداللهی ادامه داد: باید نقاط ضعف برگزاری مراسم جاماندگان اربعین احصا و در برنامه‌های بعدی رفع شود.

وی اظهار کرد: لزوم جانمایی موکب‌ها به صورت دائم برای مراسم بعدی محسوس است چراکه با برنامه‌ریزی در این رابطه، زمان کمتری صرف می‌شود.

استاندار البرز گفت: پوشش رسانه‌ای چنین مراسمی می‌تواند بهترین راه مقابله با تبلیغات دین ستیزانه و معاندانه مستکبران در شرایط کنونی باشد.

وی افزود: انعکاس حقایق ارادت، اعتقاد و باور راسخ مردم، پاسخ درستی به سوالات بی اساسی است که دشمنان در اذهان ایجاد می‌کنند.

عبداللهی اعلام کرد: روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در امامزاده حسن (ع) مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و روز شنبه ۲۵ شهریورماه در همین ساعت و مکان مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه همزمان با روز ۲۸ صفر از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب، راهپیمایی عزاداری و برگزاری مراسم مذهبی از فلکه اول رجایی شهر تا مسجد جامع صورت می‌گیرد.

استاندار افزود: برگزاری مراسم مذهبی، بخشی از فرهنگ دینی و ملی ما محسوب می‌شود بنابراین باید شرایط لازم را برای زنده نگه داشتن این مناسبت‌ها فراهم کنیم.

کد خبر 686490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.