اروپایی‌ها در پی تورم اقتصادی غذا نمی‌خورند!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شرایط مالی دشوار ناشی از تورم باعث شده است که اروپایی‌ها وعده‌های غذایی خود را به علت گرانی حذف کنند و شرایط زندگی خود را "متزلزل" توصیف کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر از هر چهار اروپایی یک نفر به دلیل افزایش نرخ تورم در وضعیت مالی "متزلزل" قرار دارد.

سنجش کیفیت زندگی شهری با الگوبرداری از شاخص‌های «بارومتر اروپایی» در مورد فقر و ناامنی نشان می‌دهد که توانایی اروپایی‌ها برای خرید کاهش یافته است و اکثریت آنها وعده‌های غذایی خود را حذف کرده‌اند.

تقریباً از هر دو اروپایی یک نفر فکر می‌کند که در چند هفته آینده در وضعیت ناپایداری قرار می‌گیرد و تسلیم افزایش قیمت‌ها و حقوق‌های پایین می‌شود. طبق آمار یورواستات، نرخ خطر فقر در سال ۲۰۲۱ برای کل جمعیت اتحادیه اروپا ۱۷ درصد بود.

فقط ۱۵ درصد گفتند که نسبت به افزایش هزینه‌ها احساس اطمینان دارند و نیازی به توجه به هزینه‌های روزمره خود احساس نمی‌کنند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثریت قریب به اتفاق اروپایی‌ها به دلیل شرایط سخت مالی مجبور به انتخاب بین بد و بدتر شده‌اند.

تورم افسارگسیخته تقریباً اروپایی‌ها را مجبور کرده که یکی از وعده‌های غذایی‌شان را با وجود گرسنگی، حذف کنند. حدود یک نفر از هر سه اروپایی گفته است که در هنگام گرسنگی یک وعده غذایی را حذف کرده است؛ یونان و مولداوی به ویژه در این رابطه، ارقام بالایی را نشان دادند.

اروپایی‌ها در پی تورم اقتصادی غذا نمی‌خورند!

روشن نکردن بخاری، قرض گرفتن پول و درمان نکردن مشکلات سلامتی نیز از مشکلات اروپایی‌ها در مواجهه با تورم است.

نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد جوزف راونتری (JRF) در ماه ژوئن نشان داد که ۵.۷ میلیون خانوار کم‌درآمد در بریتانیا فاقد پول کافی برای غذا هستند که این پدیده را "هنجار وحشتناک جدید" نامید.

از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، ۳۸ درصد گفتند که دیگر قادر به خوردن سه وعده غذایی در روز به طور منظم نیستند، در حالی که تنها ۴۲ درصد گفتند که هرگز صبحانه، ناهار و شام خود را به دلیل محدودیت‌های مالی حذف نکرده‌اند.

بعضی از والدین نیز مجبور شده‌اند غذا خوردن خود را برای تأمین زندگی فرزندانشان محدود کنند. ۲۱ درصد از والدین مورد بررسی، گفته‌اند که حداقل یک مورد از "غذا نخوردن به اندازه کافی" را برای تغذیه فرزندان خود تجربه کرده‌اند.

ارقام تورم اروپا در سال ۲۰۲۲ سه برابر شده است و بالاترین نرخ رشد تمام دوران را به دلیل افزایش قیمت‌های مسکن، آب، گاز و سایر هزینه‌ها را نشان می‌دهد.

بسیاری از اروپایی‌ها نه‌تنها می‌گویند که شرایط مالی آنها بسیار دشوار است، بلکه اعتراف کردند که در مواجهه با تورم در شرایط بحرانی قرار دارند.

کد خبر 686475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.