۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
پاراتکواندو ایران قهرمان آسیا شد

هشتمین دوره رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیا در حالی با قهرمانی تیم‌های ملی مردان و زنان کشورمان به پایان رسید که چهار ایرانی در جمع بهترین‌ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هشتمین دوره رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیا امروز _یک‌شنبه نوزدهم شهریورماه_ با شرکت ۱۲۶ ورزشکار به میزبانی لبنان در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت لبنان برگزار شد و و نمایندگان ایران در دو گروه مردان و زنان صاحب ۱۲ مدال رنگارنگ شد.

در پایان این رقابت‌ها در گروه زنان تیم ایران با کسب چهار مدال طلا و دو نقره عنوان قهرمانی را کسب کرد. ازبکستان نایب قهرمان شد و قزاقستان روی سکوی سوم ایستاد. در بخش مردان نیز تیم کشورمان با کسب دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز بالاتر از همه تیم‌ها قهرمان شد. ازبکستان با دو طلا، دو نقره و چهار برنز نایب قهرمان شد. چین تایپه هم با یک طلا در جای سوم ایستاد.

از سوی کمیته برگزاری این دوره از رقابت‌ها عاطفه کشاورز در گرو زنان و پیام خانلرخانی در گروه مردان به عنوان بهترین مربی انتخاب و معرفی شدند. مریم عبدالله پور عنوان فنی‌ترین پاراتکواندوکار آسیا در گروه زنان را تصاحب کرد و امیر جودی هم جایزه مبارزه جوانمردانه را به خود اختصاص داد.

پاراتکواندو ایران قهرمان آسیا شد

نتایج نمایندگان ایران در اوزان مختلف به‌شرح زیر است:

محمدطاها حسن‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم در دیدار نخست خود از سد «عسکر دینمُخمِد» از قزاقستان گذشت. او به ترتیب در مراحل یک هشتم نهایی تا نیمه‌نهایی، «سنجربک موختوروف» از ازبکستان، «سورا ایچیکاوا» از ژاپن و «کائنخام» از تایلند را مغلوب کرد و در دیدار فینال مقابل نماینده چین تایپه نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

علیرضا بخت ملی پوش پاراتکواندو کشورمان در وزن ۸۰- کیلوگرم در دیدار اول خود به مصاف «آلیان گاناپین» از فیلیپین رفت و او را شکست داد. ملی پوش کشورمان در نیمه نهایی از سد «دومبایف» از قزاقستان گذشت و در دیدار نهایی مقابل «محمدیف» از ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

سعید صادقیان‌پور نماینده ایران در وزن ۶۳- کیلوگرم، دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به ترتیب از سد «فرحان» از عراق و «کوشربایف» از قزاقستان گذشت. نماینده پاراتکواندو کشورمان در فینال نماینده ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

حامد حق‌شناس نماینده در وزن ۸۰+ کیلوگرم در دیدار نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در نیمه‌نهایی «گاریپولایف» از قزاقستان را شکست داد. او در فینال «نیشان عمرعلی» دیگر نماینده کشور قزاقستان را مغلوب کرد و به نشان خوشرنگ طلا رسید.

مهدی پوررهنما ملی‌پوش پاراتکواندو کشورمان در وزن ۷۰- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، در یک چهارم نهایی «خولیکوف» از ازبکستان را شکست داد و در نیمه‌نهایی به مصاف «امیرمحمد حقیقت‌شناس» دیگر نماینده ایران رفت که به دلیل مصدومیت حقیقت‌شناس، پوررهنما به دیدار پایانی راه یافت. او در فینال مقابل نماینده ازبکستان قرار گرفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

امیرمحمد حقیقت‌شناس دیگر ملی پوش کشورمان در همین وزن دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و در یک چهارم نهایی «یوسف یوناکتی» از ترکیه را شکست داد. ملی پوش کشورمان در نیمه نهایی به دلیل مصدومیت با پوررهنما مبارزه نکرد و با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

مریم عبدالله‌پور فنی‌ترین دختر تکواندوکارای دوره از مسابقات در وزن ۴۷- کیلوگرم ابتدا «میلانا کراساوت سوا» از قزاقستان و سپس «فوانگ کیتچا» از تایلند را مغلوب کرد او در فینال «اسپینوزا» دارنده مدال طلای پارالمپیک از پرو را شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

مهدیه حسینی در وزن ۵۲- کیلوگرم در تک دیدار این وزن به مصاف «موسکان» از هند رفت و با شکست او به مدال طلا رسید. رزا ابراهیمی در وزن ۵۷- کیلوگرم در تنها دیدار این وزن رو در روی «کامولا جورائوا» از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه ۱۹ بر ۱۳ او را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

مهتاب نبوی هم که در کلاس k۴۱ وزن ۵۷- کیلوگرم قرار داشت به دلیل عدم حضور شرکت‌کننده دیگری در این کلاس به مدال طلا دست یافت. لیلا میرزایی در وزن ۶۵+ کیلوگرم، ابتدا «راجا آکرماچ» از مراکش را شکست داد و در دیدار فینال نتیجه را به «نایمووا» از ازبکستان واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

رومینا چمسورکی در وزن ۶۵- کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در فینال نتیجه را به «سالیم گریوا» از قزاقستان واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

به گزارش ایمنا، تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات توسط سعید صادقیان‌پور، حامد حق‌شناس، مریم عبدالله‌پور، رزا ابراهیمی، مهتاب نبوی و مهدیه حسینی شش مدال طلا، محمد طاها حسن‌پور، علیرضا بخت، مهدی پوررهنما، لیلا میرزایی و رومینا چمسورکی پنج مدال نقره و امیرمحمد حق‌شناس یک مدال برنز کسب کرد.

کد خبر 686472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.