رسانه‌ها تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را از مسئولان مطالبه‌گری کنند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین گفت:رسانه‌های ما در حوزه تحقق بیانه‌ گام دوم باید بحث مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دهند؛ این مطالبه‌گری از مسئولان باید انجام شود تا میزان تأثیر و نقش آن‌ها بر تحقق اهداف بیانیه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود اکبری امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در جلسه تکریم و معارفه مدیر جدید کانون بسیج رسانه شهرستان نائین اظهار کرد: بیانیه گام دوم در واقع نقشه‌راه چله دوم انقلاب اسلامی است و روح حاکم بر این بیانیه مبتنی بر تقویت عزت نفس ملی، اراده و توان داخلی با محوریت جوانان به صورت ویژه است.

وی افزود: دو وجه رسانه‌ای این بیانیه شامل نگاه رسانه‌ای مقام معظم رهبری و نقش رسانه‌های ما در تحقق اهداف این بیانیه است و در این بیانه جهاد ریشه‌ای، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن بیان شده است، ما همواره شاهد این هستیم که دشمن در صدد بزرگ‌نمایی مشکلات کوچک و کوچک‌نمایی محسنات بزرگ و به نوعی وارونه‌نمایی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین در ادامه گفت: رسانه‌های ما در حوزه تحقق این بیانه‌ها باید بحث مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دهند. این مطالبه‌گری از مسئولان باید انجام شود تا میزان تأثیر و نقش آن‌ها بر تحقق اهداف بیانیه مشخص شود.

وی با بیان اینکه بحث شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، مبتنی بر تزریق نگاه خوش‌بینانه نکته بسیار مهمی است، تاکید کرد: ما باید در حوزه اعتماد به نفس و عزت نفس ملی، رسانه را به عنوان بازو و ابزاری قوی در نظر بگیریم. لذا باید از تولید محتواهایی که حتی به صورت غیرمستقیم دچار بروز یاس و ناتوانی ملی می‌شوند جلوگیری کنیم.

اکبری افزود: مقام معظم رهبری اشارات بسیار دقیق و نقطه‌زنی را داشته‌اند و لذا باید با تمرکز و دقت کافی نسبت به نکات بیان شده، به سمت اهداف بیانیه و تحقق آن‌ها قدم برداریم چرا که در حوزه رسانه لازم است که ما انعکاس اخبار امیدبخش را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند به صورت متمرکزتر و گسترده‌تری دستاوردها و پیشرفت‌های ملی را پوشش دهند تا بتوانند اخبار امیدبخش را به مخاطب منتقل کند.

اکبری خاطرنشان کرد: در تمامی طول تاریخ نقش رسانه بی‌بدیل بوده و تأثیرگذاری آن در ابعاد مختلف زندگی بشری انکارناپذیر است؛ منتهی در هر زمان رسانه با شرایط و فرم خاص خود ظاهر شده است. امروزه این حقیقت به خوبی اثبات شده که رسانه‌ها سهم و نقش جالب توجهی در ایجاد تغییرات و دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی دارند، تأثیر رسانه‌ها در این عرصه و در تحولاتی مانند انقلاب‌ها، موضوع مهمی است که کم‌تر به آن توجه شده است. رسانه در مفهوم کلی آن، موجد بسیاری از تحولات و دگرگونی‌ها در ساختار اجتماعی و سیاسی بسیاری از کشورها و ازجمله ایران بوده است. در این رابطه، می‌توان به نقش و تأثیر رسانه‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر جریانات و موضوع رسانه و فضای مجازی، تاکید کرد: امروز قوت در فضای مجازی حیاتی است و این کلام رهبری است و باید در این زمینه حیاتی قدرت منو شویم و نباید مردم کشور را که با فضای مجازی ارتباط دارند رها کنیم بلکه باید فعالیت صادقانه و داخلی را در راستای رشد و تعالی در این فضا مقرر و محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه معارفه مدیر جدید کانون بسیج رسانه شهرستان نائین با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه رسمی شهرستان، فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین برگزار و محمد مهدی اشرف به عنوان مدیر کانون بسیج رسانه شهرستان نائین معرفی شد.

کد خبر 686471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.