معابر شهر کرمان برای تردد افراد دارای معلولیت استانداردسازی می‌شود

شهردار کرمان گفت: شهرداری برای استانداردسازی معابر جهت تردد افراد دارای معلولیت برنامه دارد و قصد داریم طی فراخوانی، از افراد دارای معلولیت بخواهیم از منظر خودشان نقاط مشکل‌دار شهر را در نقشه به ما اعلام کنند تا این نقاط اصلاح شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کرمان، سعید شعرباف امروز_ یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در نشست با مدیرکل استاندارد استان که در دفتر شهردار برگزار شد، اظهار کرد: بودجه خوبی برای بهسازی پارک‌ها و اصلاح وسایل بازی پارک‌ها در نظر گرفته شده است.

وی از مدیرکل استاندارد استان خواست با اعلام نواقص استاندارد وسایل بازی در پارک‌ها، مدیریت شهری را در رفع آن‌ها یاری کنند و افزود: رعایت استانداردهای لازم برای وسایل شهربازی کرمان از خط قرمزهای شهرداری است و نظارت‌های فنی و تخصصی را به نفع مردم می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

شهردار کرمان از «استاندارد» به‌عنوان ساختاری نظارتی که منجر به حفظ کیفیت در زندگی خواهد شد، یاد کرد و گفت: ناظران و مدیران استاندارد، با حراست از کیفیت که با امنیت مردم در ارتباط است، باید اقتضائات اجرا، اقتصاد و پیشرفت را نیز در نظر بگیرند تا پیشنهادهای عملیاتی بیشتری ارائه شود.

وی ادامه داد: برخی استانداردهای حوزه آسانسور و آتش‌نشانی قابلیت انعطاف دارند و بر اساس موقعیت و شرایط می‌توان تغییراتی در آنها ایجاد کرد؛ بخشی در قالب نظارت‌های استاندارد قابل حل است و برخی باید در سطح کلان قانونی تغییر کند.

شعرباف با تأکید بر اینکه اگر بازرسان اداره‌کل استاندارد، درگیر اقتضائات اجرایی شوند، می‌توانند پیشنهادات عملیاتی‌تری با حفظ کیفیت و خط قرمزها مطرح کنند، تصریح کرد: شهرداری برای استانداردسازی معابر جهت تردد افراد دارای معلولیت برنامه دارد و قصد داریم طی فراخوانی، از افراد دارای معلولیت بخواهیم از منظر خودشان نقاط مشکل‌دار شهر را در نقشه به ما اعلام کنند تا این نقاط اصلاح شوند.

وی خواستار نظارت اداره‌کل استاندارد در این زمینه شد و با اشاره به اینکه از گزارش‌های استاندارد استقبال می‌کنیم، گفت: در حوزه تبلیغات و فرهنگ‌سازی در زمینه استاندارد و موضوعات مناسبتی ویژه استاندارد، به‌خصوص در مواردی که به عموم مردم مربوط می‌شود، مانند امنیت غذایی، تفریح و اعلام هشدارهای لازم به مردم، آماده همکاری هستیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در ترویج فرهنگ استاندارد و تأکید بر لزوم استانداردسازی وسایل بازی، گفت: ایمنی وسایل بازی پارک‌ها بسیار مهم است و این وسایل شامل استاندارد اجباری هستند و در این زمینه با کسی مسامحه نمی‌کنیم و آمادۀ همکاری با شهرداری برای رفع عیب و ایمن‌سازی تجهیزات پارک‌ها هستیم.

مسلم بسیج با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۰ واحد تولیدی در استان داریم که نظارت سالانه به آن‌ها اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش داریم نظارت‌ها به‌گونه‌ای باشد که مردم وقتی علامت استاندارد را روی محصولی می‌بینند، خیال‌شان آسوده باشد.

به گزارش ایمنا، در این نشست درخواست نصب اِلمان استاندارد در نقطه‌ای از شهر مطرح و مقرر شد محل مناسبی برای نصب اِلمان در نظر گرفته شود.

کد خبر 686467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.