ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات آماده در عرصه بین‌المللی به صلیب سرخ جهانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات آماده در عرصه بین المللی خبر داد و گفت: امید است این طرح مورد پذیرش صلیب سرخ جهانی قرار گیرد تا زمینه ساز انتقال تجربیات به سایر کشورها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید هاشم حسینی‌المدنی امروز_ یکشنبه نوزدهم شهریور_ در سفر یک روزه به شهر شیراز و بازدید از محل اجرایی برگزاری مرحله کشوری یازدهمین دوره مسابقات آماده، اظهار کرد: یکی از موضوعات و مسئولیت‌هایی که بر عهده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گذاشته شده است موضوع جذب، ساماندهی و توانمندسازی و نگه داشت و بکارگیری نیروی انسانی داوطلب در رده سنی زیر ۳۵ سال است که تحقق این موضوع تنها به واسطه برگزاری برنامه‌های آموزشی و ارزیابی از آموزش‌های ارائه شده در قالب برپایی اردو و برنامه‌های ورزشی امکان‌پذیر است.

وی افزود: تحقق دو موضوع احیای اردوها و اردوگاه‌های جمعیت هلال احمر و برگزاری مسابقات و برنامه‌های امدادی و ورزشی از موضوعاتی بود که با همفکری اعضا، داوطلبان و مجموعه جوانان سازمان همواره بر آن تاکید شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های ورزشی، امدادی و بشردوستانه با دو نگاه ویژه دنبال می‌شود، گفت: تلاش ما بر این است تا همواره از بروز حوادث پیشگیری شود تا اینکه اجازه بدهیم اتفاقی رخ دهد و آن را مدیریت کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌المدنی خاطر نشان کرد: با توجه به وظیفه اصلی سازمان جمعیت هلال احمر در راستای داشتن آمادگی لازم برای بروز مخاطرات، اعضا و داوطلبین نیز باید بدانند که در هر شرایط بحرانی بتوانند خدماتی را به مردم کشور و یا حتی مردم سراسر جهان ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلاش ما در حوزه پیشگیری است، اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی که باید برای جوانان داشته باشیم و از توان آنها استفاده کنیم این زمینه باید فراهم شود تا جوانان در حوزه ورزش فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، جوانان این مرز و بوم جوانان افتخارآفرین و تمدن‌ساز این کشور هستند و این موضوع بارها اثبات شده است.

وی در ادامه به تعداد جمعیت جوانان سازمان هلال احمر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جمعیت جوانان هلال احمر بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر عضو داوطلب زیر ۳۵ سال است که با قرارگیری این تعداد در کنار یک میلیون عضو داوطلب بالای ۳۵ سال این تعداد به دو میلیون و ۶۴۰ هزار عضو داوطلب می‌رسد.

حجت‌الاسلام حسینی المدنی عنوان کرد: این تعداد داوطلب که خیران نیک‌اندیش جامعه هستند، در هیچ کشوری وجود ندارد که همواره این آمادگی را داشته تا برای خدمت‌رسانی و کمک به مردم با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در خط مقدم خدمت‌رسان باشند.

وی اضافه کرد: این ارزنده‌ترین روحیه‌ای است که یک انسان می‌تواند داشته باشد و این موضوع نشئت گرفته از فطرت الهی انسان است که در وجود همه انسان‌ها است و هر فردی که به آن توجه بیشتری کند سبقه الهی و رنگ و بوی خدایی آن بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این انسان‌دوستی و بشردوستی که در میان جوانان وجود دارد در راستای سنجش توان جسمی و فردی است تا در گروه‌های دوستانه و رفاقتی بتوانند تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهند.

وی در پایان سخنان خود از ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات آماده در عرصه بین‌المللی خبر داد و گفت: امید است این طرح مورد پذیرش صلیب سرخ جهانی قرار گیرد تا زمینه‌ساز انتقال تجربیات به سایر کشورها باشد.

حجت‌الاسلام حسینی المدنی یادآور شد: بهترین اقدامی که می‌توان در عرصه بین‌المللی انجام داد نشر فرهنگ ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است.

به گزارش ایمنا، یازدهمین مرحله کشوری مسابقات آماده به میزبانی شهر شیراز از دیروز_ شنبه هجدهم شهریورماه_ با حضور ششصد دانش‌آموز پسر در حال برگزاری است.

این مسابقات یکی از برنامه‌های تعریف‌شده آموزشی و تربیتی است که به منظور ارتقا ابعاد روانی- اجتماعی و همچنین توانمندسازی جسمانی و مهارت‌افزایی دانش آموزان طراحی شده است و در آن دانش‌آموزان هشت آیتم امدادی شامل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا قلبی و ریوی CPR، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفا حریق و سوختگی و اسکان اضطراری (چادرزنی) را فرا می‌گیرند و با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفره در مدارس، کارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌کنند.

کد خبر 686451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.