پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه راه‌آهن سنندج - همدان

استاندار کردستان گفت: پروژه راه‌آهن سنندج - همدان در حال حاضر حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا یک ماه آینده تحویل شرکت راه‌آهن داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی کوشا امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از ایستگاه صلوات آباد راه‌آهن سنندج - همدان در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار کرد: پروژه راه‌آهن سنندج - همدان تا سال گذشته حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در این مدت فقط یک هزار میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته بود.

وی افزود: با عزم جدی دولت و سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، این پروژه دوباره فعال شد و در یکسال گذشته تاکنون معادل یک سوم کار پروژه انجام شده است.

استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر پروژه حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از یک هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان نیز از سال گذشته تا کنون به آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به جدیت و کار شبانه‌روزی پیمانکاران و کارگران، سعی خواهیم کرد حداکثر تا یک ماه آینده پروژه را تحویل شرکت راه‌آهن کشورمان دهیم.

زارعی کوشا ارزش این پروژه را ۱۵ هزار میلیارد تومان تا ۲۰ هزار میلیارد تومان تخمین زد و گفت: تاکنون حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد پروژه را با ایجاد ایستگاه‌های فرعی بیشتر تکمیل کنیم و فاز توسعه آن تا مرز باشماق مریوان را نیز دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، طول پروژه راه‌آهن سنندج - همدان حدود ۱۵۱ کیلومتر بوده که کار احداث آن از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.

کد خبر 686434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.