تقسیم‌بندی مأموریت‌های پلیس به منظور هدفمند کردن توان عملیاتی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از هدفمند کردن توان عملیاتی مأموران انتظامی با تفکیک مأموریت‌های پلیس به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی خبر داد.

سرهنگ مهرداد فراشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش روزمره تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تنوع و فراوانی مأموریت‌های فراجا، جمعیت و پیچیدگی جرایم، مأموریت‌های پلیس به منظور هدفمند کردن توان عملیاتی به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم بندی شده است.

وی افزود: تفکیک مأموریت‌های ۱۱۰ به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی، باعث حضور سریع، مؤثر و به موقع مأموران انتظامی در صحنه، افزایش هزینه جرم و ایجاد بازدارندگی در مجرمان، هدایت توان عملیاتی فراجا به سمت نیازهای واقعی مردم به فوریت‌های پلیسی، بهره‌برداری از اطلاعات بالقوه مردمی در جهت تأمین اطلاعات مورد نیاز رده‌های مأموریتی انتظامی و به‌کارگیری پلیس‌های تخصصی با توجه به نوع تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۰ می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشت که تماس‌های مردمی با مراکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در سه محور تماس‌های عملیاتی، تماس‌های درخواست مشاوره و ارشاد و تماس‌های غیر قابل رسیدگی است.

وی ادامه داد: تماس‌های عملیاتی به تماس‌هایی گفته می‌شود که به علت ارائه اطلاعات یا اخباری در خصوص وقوع تخلفات، جرایم و یا احتمال قریب‌الوقوع بودن آنها، نیازمند حضور واحد اجرایی و عملیاتی در صحنه است.

سرهنگ فراشی گفت: مأموریت‌های فوریتی ۱۱۰ به ماموریت‌هایی گفته می‌شود که نیاز به حضور فوری پلیس دارد و تأخیر در حضور، خسران جانی، مالی یا اجتماعی به همراه خواهد داشت و از همین رو، باید پلیس با سرعت و اقتدار متناسب با جرم در صحنه عملیات حضور یابد.

وی خاطرنشان کرد: مأموریت‌هایی که مشمول حضور با زمان متناسب و بررسی‌های اطلاعاتی با همکاری اطلاعاتی مردمی از جمله معتادان متجاهر، خرده‌فروشان مواد مخدر، دپوی کالای قاچاق و تصادف‌های خسارتی که موجب راه‌بندان معابر اصلی، اتوبان‌ها و آزادراه‌ها نشود و جرایمی که از وقوع آن زمان زیادی گذشته و حضور پلیس به فوریت و به لحظه باعث پیشگیری از جرم نمی‌شود به عنوان تماس‌های غیرفوریتی می‌توان در نظر گرفت.

کد خبر 686418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.