پرداخت ۴۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های تولیدی استان کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به کردستان، پرداخت یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح و پروژه‌های صنعتی استان مصوب شد که تاکنون ۲۴ درصد آن یعنی ۴۳۵ میلیارد تومان محقق شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، بختیار خلیقی اظهار کرد: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به کردستان پرداخت یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح و پروژه‌های صنعتی استان مصوب شد که تاکنون ۲۴ درصد آن یعنی ۴۳۵ میلیارد تومان محقق شده است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان کردستان، انتظار می‌رود بانک‌ها در این رابطه بهتر عمل کنند و کمک تولید کنندگان باشند تا شاهد توسعه و تحول استان باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۶۰۹ میلیارد تومان به سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ابلاغ شد، که تنها ۳۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

خلیقی تصریح کرد: اکنون یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان نیاز واحدهای تولید در قالب ۹۶ پروژه جمع آوری شده و نیازمند تسهیلات هستند و انتظار می‌رود سهم حوزه صنعت و معدن از تسهیلات بانکی در استان بیشتر شود.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال و تولید در سال گذشته، در زمینه تولید و اشتغال آفرینی دستگاه اجرایی اول استان بودیم و به صورت ۱۰۰ درصدی اشتغال را در حوزه‌های مختلف ایجاد کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تعهد اشتغال صنعت، معدن و تجارت کردستان در سال جاری ۶۸۲ نفر بوده که تا کنون ۳۸ درصد آن محقق شده و همچنان دستگاه اول اجرایی استان در این زمینه هستیم.

خلیقی با بیان اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور به شمار می‌آید، افزود: در زمینه ذخیره طلا استان دوم کشور و تولید آن استان اول کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: منابع بانکی استان شش دهم منابع کشور است که از بانک‌ها انتظار داریم با انتقال حساب‌های بانکی صنایع و معادن به استان مقدمات ارائه تسهیلات بیشتر به واحد صنعتی و تولیدی و کمک به تسهیل اشتغال‌زایی را فراهم کنند.

کد خبر 686406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.