رأی مثبت شورای اسلامی شهر اصفهان به احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان لوایح و طرح‌های بررسی شده در یکصدویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از جلسه علنی یکصدویکم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لایحه آزادسازی قطعه زمین کشاورزی در منطقه ۱۵ در طرح کمربندی شمالی- فاز یک امروز بررسی شد و با توجه به آزادسازی‌های قبل و جمع‌بندی‌ها در رابطه با این ملک، با رأی مثبت همکاران این لایحه به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه لایحه دوم، مربوط به تصمیم مهم جلسه امروز و مرتبط با تعیین پیمانکار و اجرای بزرگ زیرگذر بزرگراه شهید چمران بود، گفت: بزرگراه شهید چمران از سال‌ها قبل در اصفهان ایجاد شده است و حدفاصل پل شهید چمران تا میدان لاله هیچ دسترسی محلی و امکان دوربرگردان و ارتباط طرفین اتوبان را نداریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به شرایط ایمنی این بخش از بزرگراه که همسطح با گذرگاه عابرپیاده است، همچنین شرایط ترافیکی که در آینده برای این گذرگاه پیش‌بینی می‌شود با توجه به دسترسی محلی و خیابان‌هایی اطراف، اولویت این پروژه به دنبال تصویب در کمیسیون تخصصی در صحن امروز مطرح و با کلیات آن موافقت شد.

وی افزود: مصوب شد این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان اجرا شود، از این‌رو با رأی همکاران این لایحه به تصویب رسید و به‌زودی شاهد عملیات عمرانی این تقاطع غیرهمسطح در اتوبان شهید چمران خواهیم بود.

صالحی خاطرنشان کرد: این پروژه با رقمی بالغ بر ۴,۷۳۴ میلیارد ریال اجرا خواهد شد و مجری آن سازمان عمران شهرداری اصفهان خواهد بود.

وی ادامه داد: درخواست انجام یک پروژه پژوهشی در خصوص بررسی آثار ریزگردها از سراب تا پایاب در بستر زاینده‌رود نیز مطرح شد که دو فوریت و اصل لایحه به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد شهری و علمی شهرهای خواهرخوانده اصفهان به امضای ۱۲ نفر از همکاران ما در شورا رسیده بود که با توجه به بررسی‌های کمیسیون تخصصی و مباحث جلسات علنی، مقرر شد پیش از رأی‌گیری طی مهلت یک‌ماهه همکاران ما در شهرداری اصفهان نظرات و برنامه اجرایی پیشنهادی خود را متناسب با بندهای طرح ارائه دهند و پس از آن دوباره این موضوع در صحن علنی مطرح و به رأی گذاشته شود.

کد خبر 686400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.