پیگیر تامین آمبولانس برای سازمان آرامستان‌های خرم‌آباد هستیم

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد با اشاره به کمبود تجهیزات سازمان آرامستان‌های شهرداری گفت: خرم‌آباد تنها مرکز استانی است که آمبولانس ندارد، در این راستا رایزنی‌هایی از طریق معاونت مجلس صورت گرفته است تا چند آمبولانس به صورت نیم‌بها یا رایگان در اختیار سازمان آرامستان‌ها قرار گیرد.

مهرداد علی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خرم‌آباد تنها مرکز استان در کشور است که آمبولانس ندارد و اگر اتفاقی بیفتد یا بحرانی رخ دهد، با یک چالش جدی مواجه خواهیم شد؛ بنابراین درخواست پنج آمبولانس را داده‌ایم که با اهدای دو آمبولانس موافقت شده است.

وی افزود: یک دستگاه آمبولانس بلااستفاده داشتیم که آن را به‌طور کامل بازسازی کردیم و هم‌اکنون برای حمل دو جسد می‌توانیم از آن استفاده کنیم تا دو تا آمبولانس دیگر خریداری شود.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی نیز از طریق معاونت مجلس صورت گرفته است تا چند آمبولانس به صورت نیم‌بها یا رایگان در اختیار سازمان آرامستان‌ها قرار گیرد تا در مواقع بحرانی مشکلی نداشته باشیم.

علی‌پناه با بیان اینکه دو پیمانکار قبرکنی و آمبولانس با چهار دستگاه روزانه در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، تصریح کرد: برای قبرکنی یک چالش جدی وجود داشت و آن هم قیمت‌های کارشناسی نشده و سلیقه‌ای سال‌های قبل بود که از شهروندان اخذ می‌شد، در صورتی که تعیین قیمت، وظیفه کانون کارشناسان رسمی دادگستری است.

وی گفت: برای رفع این مشکل با تشکیل یک هیئت سه‌نفره علاوه بر قیمت نرمال اتحادیه آرامستان‌ها کل کشور، لایحه تجمع عوارض سایر شهرستان‌ها بررسی و مقرر شد قیمت عادلانه‌ای برای قبرکنی و آمبولانس در نظر گرفته شود تا هزینه اضافی از شهروندان اخذ نشود.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد افزود: تعرفه‌هایی به صورت خلاقانه پیاده کردیم که طبق این تعرفه‌های مصوب از لحظه‌ای که میت وارد غسالخانه می‌شود تا زمانی که خارج می‌شود، پرداخت هزینه‌ها با نظارت کارشناسان انجام شود.

کد خبر 686368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.