احداث ایستگاه آتش‌نشانی در محلات جدید شهر قم در دستور کار است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: مقدمات اختصاص چهار قطعه زمین برای ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در محلات جدید و اراضی الحاق شده به شهر قم انجام شده است.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملکرد پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با محوریت مباحث مربوط به افزایش ضریب ایمنی شهر اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای افزایش ایمنی شهر با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طی ماه‌های نخست سال انجام شده است که یکی از این موضوعات بحث ایجاد زیرساخت‌های ایمنی در طرح نهضت ملی مسکن و توسعه شهر در منطقه پردیسان بود.

وی افزود: با پیگیری‌های حوزه معاونت و سازمان آتش‌نشانی و از طریق اداره مسکن و شهرسازی، مقدمات تخصیص دو قطعه زمین برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در سایت ۵۶۰ هکتاری و دو قطعه زمین در شهرک شهید سلیمانی انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با بیان اینکه نگاه ما در مسائل ایمنی پیشگیرانه است، ادامه داد: یکی از الزامات الحاق اراضی به شهر و ایجاد محلات جدید با تراکم بالا، تأمین زیرساخت‌های ایمنی در این محلات است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به اینکه رعایت الزامات ایمنی در جریان ساخت‌وساز و توجه به استحکام و ایمنی ساختمان‌ها موضوعی حیاتی در شهر است، گفت: همکاران در سازمان آتش‌نشانی بازدیدهای مستمری از مجتمع‌های تجاری و مسکونی شهر انجام می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر بازدیدها، همکاران سازمان آتش‌نشانی از مراحل احداث ساختمان‌ها نیز بازدید کرده‌اند و مباحث مربوط به سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و جعبه‌های ارت را به مالکان تذکر می‌دهند و متولیان امر موظف هستند قبل از بهره‌برداری کامل این موارد را محقق کنند.

کد خبر 686333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.