اعلام کاندیداتوری اصفهان برای میزبانی هفدهمین کنفرانس سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو ۲۰۲۵

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: این کلان‌شهر برای میزبانی هفدهمین کنفرانس سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۲۵ اعلام کاندیداتوری کرد.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شبکه شهرهای خلاق یونسکو با بیش از ۳۰۰ عضو در هفت زمینه صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی فعالیت دارد و از معتبرترین شبکه‌های جهانی بوده که اصفهان نیز سال ۱۳۹۴ به این شبکه پیوسته است.

وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران، شهرهای دیگری از جمله رشت و کرمانشاه در زمینه خوراک‌شناسی، سنندج در زمینه موسیقی و بندرعباس در زمینه صنایع دستی عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه این کلان‌شهر برای میزبانی هفدهمین کنفرانس سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۲۵ اعلام کاندیداتوری کرده است، تصریح کرد: امیدواریم اصفهان بتواند با ظرفیت‌های بسیار مناسب خود از نظر تولید با توجه به اینکه بیش از نیمی از کل تولیدات صنایع دستی ایران در اصفهان است و از بعد امکانات و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، فرصت میزبانی این کنفرانس را در رقابت با پنج شهر دیگر، به‌دست آورد.

به گزارش ایمنا، با توجه به نظر هیئت‌رئیسه شبکه شهرهای خلاق یونسکو مبنی بر برگزاری این دوره از رویداد در یک شهر آسیایی، شهرهای اصفهان از جمهوری اسلامی ایران و چیانگ مای از تایلند گزینه‌های اصلی میزبانی هستند.

کد خبر 686324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.