در بهترین شرایط و آمادگی هستم / هدفم بالا رفتن پرچم ایران است

پومسه‌کار تیم ملی زنان ایران گفت: من به عنوان نماینده دختران پومسه ایران باید وظیفه مهمی را به سرانجام برسانم تا پرچم کشورم بالا برود، تمام توانم را می‌گذارم و همه سعی‌ام را می‌کنم تا خوش‌رنگ‌ترین مدال مسابقات هانگژو را کسب کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مرجان سلحشوری» نماینده پومسه زنان ایران در مسابقات آسیایی هانگژو است. سلحشوری در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ به مدال طلا رسید، در ۲۰۱۶ برنز جهانی را به دست آورد و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برنده مدال نقره شد تا تک‌مدال پومسه ایران را در بخش زنان را کسب کرده باشد، همچنین تکواندوکار اصفهانی در مسابقات قهرمانی جهان در کره‌جنوبی، صاحب نشان نقره جهان شد. وی در بخش انفرادی زیر ۳۰ سال در گویانگ کره‌جنوبی به میدان رفت و با پیروزی در همه مسابقات خود به استثنای دیدار نهایی، نایب‌قهرمان شد تا مدالی با ارزش در جدولی ۴۸ نفره برای تکواندوی ایران کسب کند. سلحشوری تاکنون توانسته است بیش از ۲۲ مدال برون‌مرزی در بخش پومسه تکواندوی بانوان کسب کند. نماینده پومسه تیم ملی زنان ایران، کمتر از ۱۳ روز دیگر باید شانس خود را در مسابقات آسیایی هانگژو امتحان کند و برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

خبرنگار ایمنا، گفت‌وگویی را با «مرجان سلحشوری» درباره حضورش در بازی‌های آسیایی هانگژو داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سلحشوری در ابتدا با اشاره به آخرین شرایط حضور در مسابقات اظهار کرد: حدود دو ماه است که در اردو به سر می‌برم و دو انتخابی سخت را پشت سر گذاشتیم، برای انتخابی‌ها با تمام توانم تلاش کردم، در ابتدا دو نفر به اردوی تیم ملی راه پیدا کردیم و با یکدیگر تمرین می‌کردیم، قرار بر این بود از بین ما یک نفر انتخاب شود که کار سختی بود و اصلاً مشخص نبود کدام یک از ما انتخاب می‌شود، شرایط با گذشت زمان و هر جلسه تمرین سخت‌تر می‌شد.

در هانگژو وظایف مهمی را برعهده دارم

وی ادامه داد: زمانی که انتخاب شدم سنگی بار را بر دوشم به عنوان تنها نماینده پومسه کشورم ایران حس کردم، من به عنوان نماینده دختران پومسه ایران باید وظیفه مهمی را به سرانجام برسانم تا پرچم کشورم بالا برود، تمام توانم را می‌گذارم و همه سعی‌ام را می‌کنم تا خوش‌رنگ‌ ترین مدال مسابقات هانگژو را کسب کنم.

در بهترین شرایط و آمادگی هستم/ هدفم بالا رفتن پرچم ایران است

از هر نظر آماده حضور در مسابقات آسیایی هستم

پومسه‌کار تیم ملی تصریح کرد: دو هفته دیگر اعزام می‌شویم. از نظر آمادگی در بهترین شرایط قرار دارم زیرا در تمرینات زیر نظر مربی به سختی و جدیت تمرین کرده‌ام و از هر نظر آماده حضور در مسابقات آسیایی هستم. روحیه‌ام نیز خدا را شکر خوب است و فقط به مدال طلا فکر می‌کنم، امیدوارم بتوانم نتیجه خوبی بگیرم. آتوسا فرهمند، سرمربی تیم ملی است که به‌غیر از اینکه یک مربی توانمند است، تجربه عالی از زمان بازیکنی خود دارد. حضور فرهمند در قامت سرمربی به من دلگرمی و آرامش می‌دهد و باعث می‌شود با آرامش خیال تمرین کنم.

وی افزود: مسابقات به صورت تک‌حذفی برگزار می‌شود و با قرعه‌کشی مشخص می‌شود که کدام دو کشور مقابل یکدیگر باید مسابقه دهند، برای قطعی شدن مدال باید فرم استاندارد بزنیم و در مرحله فینال باید در کنار فرم استاندارد، نمایش ابداعی نیز اجرا کنیم که امیدوارم در هر دو مرحله بدرخشم. در کنار آمادگی‌های لازم به دلیل تک‌حذفی بودن مسابقات، قرعه نیز اهمیت دارد و مهم است که با کدام کشورها هم‌قرعه می‌شویم.

با تمام توان برای کسب مدال تلاش می‌کنم

سلحشوری خاطرنشان کرد: همیشه سخت‌ترین رقیب‌ها کشورهای آسیای شرقی از جمله کره، چین میزبان، چین تایپه، ویتنام، اندونزی و تایلند هستند؛ در کل همه رقبا به نوبه خود سخت و قابل احترام هستند. عادت دارم که قبل از مسابقات هیچ‌وقت به دنبال نمایندگان کشورهای مختلف و رقبایم نمی‌روم و تنها بر روند کاری و پیشرفت خودم تمرکز می‌کنم.

وی گفت: دوست دارم هنگامی که مدال بازی‌های آسیایی هانگژو را به دست آوردم، آن را به تمام دختران سرزمینم ایران تقدیم کنم که برای پیشرفت خودشان و سربلندی کشور همیشه تلاش کرده‌اند و می‌کنند.

کد خبر 686259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.