دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی ایران + عکس

در دیدار هیأتی از نیروهای مسلح ایران به ریاست امیر سرتیپ «محمد احدی» با «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در مقر این وزارتخانه، دو طرف درباره چشم‌انداز توسعه همکاری‌ها در حوزه نظامی و مسائل امنیتی منطقه تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از دیدار ژنرال «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع این کشور با هیأتی از نیروهای مسلح ایران به ریاست امیر سرتیپ «محمد احدی» که برای شرکت در جلسه کمیسیون مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این کشور حضور دارد، خبر داد.

طبق این گزارش، هیأت ایرانی ابتدا در خیابان شهدای باکو حاضر شد و بر مزار شهدا ادای احترام کرد و سپس در جلسه‌ای که در وزارت دفاع برگزار شد، حسن‌اف ضمن خیرمقدم به مهمانان ایرانی، درباره عملیات بازسازی انجام شده در مناطق آزادشده و وضعیت عملیاتی در مرز مشروط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و در منطقه اقتصادی قره‌باغ صحبت کرد.

وی گفت «اخیراً تعداد اقدامات تحریک‌آمیز یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان و گروه‌های مسلح غیرقانونی این کشور در خاک جمهوری آذربایجان، افزایش یافته و این تحرکات فوراً و قاطعانه توسط یگان‌های ارتش آذربایجان سرکوب شده است».

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی ایران + عکس

طبق این گزارش، رئیس هیأت نظامی ایران هم در این دیدار ضمن تشکر از مهمان‌نوازی طرف آذربایجانی، سلام سردار سرلشکر «محمد حسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران را ابلاغ کرد و افزود روابط دو کشور برگرفته از ریشه‌های تاریخی کهن است و بر اهمیت دیدارهای متقابل در جهت گسترش روابط دوستانه و همسایگی تاکید کرد.

در این نشست دو طرف همچنین درباره چشم‌انداز توسعه همکاری بین دو کشور در زمینه نظامی، مسائل امنیت منطقه‌ای و همچنین موضوعات دیگر مورد توجه متقابل تبادل‌نظر کردند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در فعالیت‌های خود، ابراز امیدواری کرد چنین دیدارهایی به همکاری نظامی دوجانبه کمک مثبت کند و از رئیس هیأت نظامی ایران درخواست کرد سلام او را به سردار سرلشکر باقری برساند.

ترند نیوز پیش‌تر از تشکیل جلسه کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در روز شنبه هجدهم شهریورماه در باکو خبر داده بود. این خبرگزاری افزود در تماس تلفنی ۲۲ اوت (سی و یکم مرداد) بین وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، دو طرف درباره وضعیت منطقه و مسائل امنیتی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. در این تماس همچنین چشم‌انداز توسعه همکاری نظامی بین دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

سردار سرلشکر محمد باقری از آمادگی کامل نیروهای مسلح ایران برای شرکت در کمیسیون مشترک نظامی در باکو خبر داده و تصریح کرده بود: ایجاد امنیت و آرامش در مرزهای مشترک فقط با همدلی و وحدت بین کشورهای همسایه امکان‌پذیر است و حضور بیگانگان موجب تنش و اختلاف خواهد شد.

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی ایران + عکس

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی ایران + عکس

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیأت نظامی ایران + عکس

کد خبر 686233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.