۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
زمان اعلام قیمت خرید گندم مشخص شد

عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی از برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی کشاورزی در روز _دوشنبه بیستم شهریورماه _ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، علی قلی ایمانی با بیان اینکه جلسه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی کشاورزی دوشنبه این هفته تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در صورت نبود منابع مالی, باز دولت نباید قانون را زیر پا بگذارد، بلکه باید شرایط اقتصادی را به هر نحو ممکن ایجاد کرده و واقعیات را به اطلاع مردم برساند.

وی افزود: با گذشت ۵۰ روز تأخیر کشاورزان همچنان منتظر تعیین تکلیف قیمت خرید تضمینی محصولات هستند.

عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تاکید کرد: البته یکی از گلایه‌های کشاورزان همچنان این است که تکلیف قیمت امسال هنوز مشخص نشده ولی دولت درباره قیمت سال بعد در حال صحبت است.

ایمانی تصریح کرد: در مسیر تعیین تکلیف قیمت این نکته حائز اهمیت است که باید سازمان مدیریت بودجه متقاعد شود که آنچه وزارت جهاد کشاورزی و انجمن‌های دولتی و خصوصی تولید گندم در این زمینه درخواست دارند هیچکدام خلاف قانون نیست.

وی گفت: آنان تاکید دارند که باید بهره‌وری افزایش یابد ولی آنچه مهم است اینکه باید توجه داشت بهره‌وری زیر ساخت لازم دارد، برای افزایش بهره‌وری رعایت نکاتی مانند مهیا شدن بذر و کود و در مرحله بعد آموزش کشاورزان نیز لازم است تا بهره‌وری افزایش یابد.

عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هنوز بودجه امسال هنوز بسته نشده, آیا امکان اینکه در مرحله اول سازمان برنامه بودجه با قیمت پیشنهادی سال آینده موافقت کند و بعداً تلاش کند که در بودجه سال آینده لحاظ شود, وجود دارد یا نه, گفت: مجلس معتقد است اعتبار لازم در این باره عملاً پرداخت شده ولی محاسبات انجام شده در ردیف بودجه تعیین شده صحیح نیست.

کد خبر 686175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.