پروژه مرمت و مقاوم‌سازی آرامگاه سعدی آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس از آغاز پروژه مرمت و مقاوم‌ سازی آرامگاه سعدی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز _ شنبه هجدهم شهریور_ اظهار کرد: به منظور حفظ و صیانت از بنای ارزشمند آرامگاه سعدی شیرازی عملیات مرمت و مقاوم‌سازی این بنای شاخص تاریخی با بهره‌گیری از تیم با تجربه و متخصص مرمت استان فارس آغاز شده است.

وی افزود: در این پروژه با بررسی علمی و کارشناسی و تهیه طرح مرمتی و بررسی در شورای فنی اداره کل و بهره‌گیری از نظرات متخصصین، مشکلات استحکامی این بنای تاریخی احصاء و پس از تخصیص اعتبارات لازم، عملیات مرمت آرامگاه آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: اعتبار تخصیص یافته به این پروژه بیش از ۱۱ میلیارد ریال است که تعمیرات، مرمت و مقاوم سازی کالبد اصلی و سنگ نماهای داخلی و خارجی پیرامون مقبره در دستور کار قرارگرفته است.

به گزارش ایمنا، در خرداد ماه سال جاری تصاویر و اخباری از آرامگاه سعدی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ویرانی و فروریختن بخشی از سازه این مجموعه منتشر شد و این موضوع باعث شد تا متولیان این حوزه نسبت به اجرای عملیات مرمت و مقام سازی بنا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 686149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.