ریزش دور از تصور بورس امروز ۱۸ شهریور / خروج ۹۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار

بازار امروز در حالی ریزش ۲۱ هزار واحدی را تجربه کرد که برآورد رشد قیمت‌ها را داشتیم و ریزش امروز دور از تصور بود رشد قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها و رشد قیمت دلار تا محدوده ۵۰ هزار تومان حداقل باید باعث روند تعادلی بازار می‌شد، نه اصلاح این چنینی.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران امروز با ریزش ۲۱ هزار واحدی همراه بود و به سطح دو میلیون ۱۲۹ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن نیز با افت ۹ هزار ۵۹۹ واحدی به محدوده ۷۱۶ هزار واحد ۸۶۰ واحد رسید، ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشت و به سطح شش هزار ۴۰۰ واحد رسید و حجم معاملات نیز به محدوده هشت میلیارد ۳۰۸ میلیون برگه سهم رسید.

در بازار بورس امروز نمادهای نوری، فولاد، فارس، فملی، خودرو، شستا و اخابر بیشترین تأثیر منفی را بر بازار گذاشتند، در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۲۹۶ واحدی بودیم و شاخص فرابورس به محدوده ۲۶ هزار و ۴۸۰ واحد رسید، ارزش معاملات بازار فرابورس برابر با چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات این بازار نیز برابر با پنج میلیارد و ۸۳۱ میلیون برگه سهم بوده است.

در بازار فرابورس نمادهای اریا، زاگرس، شگویا، خاور، دی و خدیزل بیشترین تأثیر منفی و نماد وسپهر بیشترین تأثیر مثبت را داشته است.

بازار امروز در حالی ریزش ۲۱ هزار واحدی را تجربه کرد که هم در گزارش پیش از بازار و هم پیش بینی بازار برآورد رشد قیمت‌ها را داشتیم و ریزش امروز دور از تصور بود رشد قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها و رشد قیمت دلار تا محدوده ۵۰ هزار تومان حداقل باید باعث روند تعادلی بازار می‌شد، نه اصلاح این چنینی، با افت پنج درصدی نماد اهرم احتمالاً بازار فردا نیز منفی خواهد بود.

پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری تخصصی صنعت خودرو

صندوق سرمایه‌گذاری بخشی «بهین خودرو» با نماد «بهین رو» از شنبه ۱۸ تا ۲۱ شهریورماه به مدت چهار روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود، این صندوق درصد قابل توجهی از پرتفوی خود را به خرید سهم‌های موجود در صنعت خودرو و ساخت قطعات اختصاص می‌دهد. بهین خودرو از نوع قابل معامله در بورس (ETF) است و افراد به راحتی می‌توانند این صندوق را از سامانه‌های معاملاتی آنلاین خرید و فروش کنند.

نرخ سود بازار بین بانکی با کاهش جزئی به ۲۳.۵۵ درصد رسید

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش، اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۰۲ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۵۵ درصد رسید.

اواخر شهریور سامانه انتقال سهام عدالت به وراث تعیین تکلیف می‌شود

رئیس سازمان بورس گفت: سامانه آماده شده و تلاش این است که تا آخر شهریور اعلام کنیم که به مرور وراث متوفیان با در دست داشتن مدارک لازم به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند، همین طور مذاکراتی که با دفتر قضائی داشتیم که دفاتر الکترونیکی قضائی مجدد اعلام آمادگی کردند که به این فرآیند کمک کنند در نهایت به امید خدا از اواخر شهریور این فرآیند آغاز خواهد شد.

تحقق کنترل تورم و رشد تولید با چارچوب جدید قیمت‌گذاری خوراک، سوخت و محصول در شرکت‌های بزرگ صنعتی

سید علی روحانی، معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و همچنین نرخ تسعیر ارز مبنای محاسبه قیمت خوراک، سوخت و محصول پتروشمی‌ها موجب بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و افزایش ظرفیت تامین‌مالی شرکت‌ها و پروژه‌ها در این بازار می‌شود.

وی افزود: از طرفی دیگر در کوتاه‌مدت با افزایش درآمدهای دولت و افزایش نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات، اثر مثبتی در کاهش کسری بودجه و بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور خواهد داشت و در مجموع می‌تواند گام مهمی در راستای تحقق شعار سال باشد.

نفت برنت برای اولین بار از نوامبر به ۹۰ دلار در هر بشکه رسید

تولیدکنندگان اصلی اوپک پلاس کاهش عرضه را تمدید کردند که منجر به تشدید بازار نفت شد، جدیدترین صعود نفت خام عمدتاً ناشی از کاهش تولید از سوی عربستان سعودی و روسیه بوده است که به تخلیه ذخایر جهانی کمک کرده است. بهبود یکی از مهم‌ترین کالاهای جهان ممکن است کار پیش روی بانک‌های مرکزی را پیچیده‌تر کند، زیرا می‌تواند به فشارهای تورمی بیافزاید، در حالی که بانک‌ها تلاش می‌کنند تعیین کنند آیا به اندازه کافی برای مهار افزایش تورم کار انجام داده‌اند یا خیر.

نقشه بازار

ریزش دور از تصور بورس امروز ۱۸ شهریور / خروج ۹۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار

کد خبر 686148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.