احتمال بروز خطر در پی یکنواختی در رانندگی / زمان سفر را مدیریت کنید

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان به شهروندانی که قصد سفر در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی را دارند توصیه کرد با برنامه‌ریزی، مدیریت زمان سفر و پرهیز از عجله و شتاب، از بروز حوادث ناگوار برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق سالیان گذشته تعدادی از شهروندان هم‌زمان با سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) عازم شهر مشهد خواهند بود، لازم است رانندگان در طول مسیر به توصیه‌های مأموران پلیس‌راه توجه و بین راه پس از دو ساعت رانندگی در محل مناسب توقف و استراحت کنند.

وی افزود: با توجه به مسیر بیابانی شهرستان نائین به خور ممکن است رانندگان دچار یکنواختی در رانندگی شوند و در این حالت احتمال بروز خطر به شدت افزایش می‌یابد؛ همچنین مسیر خور، جندق تا مشهد نیز دو طرفه و به صورت رفت و برگشت و لازم است رانندگان در طول مسیر از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند و با آرامش و تمرکز به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان تصریح کرد: اگر به هر علت در جاده ناچار به توقف شدید، تا حد امکان وسیله نقلیه خود را از سطح سواره‌رو خارج و با قرار دادن علائم ایمنی مانند مثلث شب رنگ، رانندگان دیگر را مطلع کنید و پس از پیاده شدن از خودرو به صورت ناگهانی وارد جاده نشوید.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان پلیس‌راه استان با حضور شبانه روزی در جاده‌ها و مسیرها آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، رفتار ترافیکی رانندگان را کنترل و رصد می‌کنند و با رانندگانی که با انجام تخلفات حادثه‌ساز موجب به خطر انداختن ایمنی سفر دیگران شوند برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌کنند.

کد خبر 686147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.