در چه مواردی گواهینامه رانندگی ضبط می‌شود؟

رئیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مواردی که منجر به ضبط گواهینامه رانندگی می‌شود را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی یک راننده در صورت انجام تخلف حادثه‌ساز به عدد ۳۰ برسد، گواهینامه رانندگی وی به مدت سه ماه ضبط می‌شود.

وی افزود: اگر پس از سه ماه راننده متخلف دوباره شروع به رانندگی کند، تخلفات حادثه‌ساز انجام دهد و رفتار وی اصلاح نشده باشد، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی او به عدد ۲۵، گواهینامه رانندگی فرد متخلف به مدت شش ماه ضبط خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر راننده متخلف پس از دو بار ضبط گواهینامه مجدد نسبت به انجام تخلفات حادثه‌ساز اقدام و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی او به عدد ۲۰، گواهینامه وی باطل می‌شود و راننده باید پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه، در آزمون رانندگی شرکت و دوباره گواهینامه دریافت کند.

وی با بیان اینکه ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب می‌شود و رانندگی بدون گواهینامه نیز جرم است و برای فرد متخلف مجازات تعیین شده است، خاطرنشان کرد: رانندگان بهتر است برای بالا بردن دقت خود در رانندگی آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی را مرور کنند.

کد خبر 686142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.