کلاهبرداری ۷ میلیاردی از فروشندگان کالا در سایت دیوار

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری فردی که با ارائه چک‌های بدون موجودی از فروشندگان کالا در سایت دیوار بیش از هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ نعمت خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان برخوار و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مال باخته مشخص شد وی دستگاه لوازم برقی را برای فروش در سایت دیوار آگهی کرده بود که فردی با وی تماس گرفته، پس از توافق بر سر قیمت کالا به منزل او آمده و با ارائه یک فقره چک کالا را تحویل گرفته است، اما فردای آن روز که برای وصول چک به بانک مراجعه می‌کند متوجه می‌شود که حساب صاحب چک بدون موجودی و پاسخگوی تماس‌هایش نیز نبوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار ادامه داد: با انجام اقدامات دقیق پلیسی و رصد هوشمندانه توسط کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهم مورد نظر شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم با این روش توانسته بود مبلغ هفت میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال کلاهبرداری کند، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و فرد مذکور برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ خلیلی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های کلاهبرداری از شهروندان خرید کالا از آنها با ارائه چک‌های بدون موجودی است و در این خصوص به شهروندان هشدار می‌دهیم پیش از انجام هر معامله‌ای با چک، از اعتبار چک‌ها اطمینان حاصل کنند و تا حد امکان به صورت نقدی اجناس خود را به فروش برسانند.

کد خبر 686141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.