وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در کردستان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دو پدیده غالب استان کردستان در هفته جاری بوده و در این مورد هشدار هواشناسی نیز صادر شده است.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وزش باد شدید و گرد و خاک محلی و مهاجر از امروز تا روز دوشنبه در استان کردستان ادامه دارد که به‌ویژه بعدازظهرها در مناطق غربی و جنوبی استان بیشتر مشاهده می‌شود.

وی افزود: کاهش دید افقی و کیفیت هوا، امکان خسارت به سازه‌های موقت و کم استحکام و شکستن درختان کهنسال از جمله پیامدهای احتمالی این پدیده است که عدم خروج از منزل افراد آسیب‌پذیر، عدم انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، عدم پارک خودرو و نشستن زیر درختان کهنسال و احتیاط در هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌تواند در کاهش آسیب‌های احتمالی مؤثر باشد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: دمای هوای استان امروز حدود سه درجه سانتی گراد کاهش داشته، اما از فردا تا روز چهارشنبه تغییرات خاصی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، تا پنج روز آینده برای استان کردستان سامانه بارشی مشاهده نمی‌شود.

پناهی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته سراب شهرک دهگلان با دمای سه درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه و سلین سروآباد با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان کردستان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۱۰ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 686137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.