اجرای عملیات خط‌کشی معابر شهرکرد در آستانه بازگشایی مدارس

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: عملیات خط‌کشی خطوط عابر پیاده مقابل مدارس در آستانه بازگشایی مدارس و طرح استقبال از مهر با هدف ایمن‌سازی معابر سطح شهر در دست اجرا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری شهرکرد پیمان محقق اظهار کرد: به منظور تسهیل در رفت‌وآمد دانش‌آموزان و تأمین ایمنی آن‌ها در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر، خط‌کشی خطوط عابر پیاده، آشکارسازی سرعت‌گیرها و سرعتکاه‌ها و سایر اقدامات ترافیکی جلوی در مدارس، به صورت شبانه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات خط‌کشی معابر سطح شهر تا زمان بازگشایی مدارس ادامه دارد، افزود: ۱۴۰۰ مترمربع از معابر در مقابل مدارس با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان خط‌کشی یا آشکارسازی می‌شود.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد از نصب ۵۰ تابلوی علائم ترافیکی برای عبور اطفال با حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در مقابل مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای کنترل ترافیک در روز بازگشایی مدارس، لازم است زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اصلاح شود.

مدارس نواحی چهارگانه در شهرکرد پاکسازی می‌شود

محمدرضا محمدیان، معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد نیز تاکید کرد: در راستای اجرای طرح استقبال از ماه مهر و در آستانه بازگشایی مدارس، پاکسازی مدارس در نواحی چهارگانه با تلاش مسئولان نواحی و پاکبانان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح پاکسازی در مدارس با همکاری واحد نقلیه و موتوری تا پایان شهریورماه اجرایی و پاکسازی مبادی ورودی، نخاله‌برداری، شست‌وشوی معابر و لایروبی پل و مسیل‌های مقابل مدارس نیز انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد تاکید کرد: پاکسازی و رفت و روب معابر منتهی به مدارس، شست‌وشوی مخازن زباله و جمع‌آوری نخاله‌های اطراف مدارس نیز در دستور کار قرار دارد.

لغو مرخصی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل شهرکرد در آستانه مهرماه

مهرداد میرزائیان، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای رفاه حال دانش‌آموزان، مرخصی تمام رانندگان اتوبوس و تاکسی از پانزدهم شهریور تا پانزدهم مهرماه لغو شده است.

وی اضافه کرد: در راستای خدمات‌دهی و سرویس‌دهی به دانشجویان قرارداد با دانشگاه‌های آزاد، دولتی و علوم پزشکی شهرکرد منعقد و اتوبوس‌هایی برای این دانشگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد تصریح کرد: در راستای خدمات‌دهی به دانش‌آموزان، در صورت نیاز اتوبوس و تاکسی در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌شود تا سرویس‌دهی به دانش‌آموزان را انجام دهند.

میرزائیان اظهار کرد: با این اقدام میزان مسافرت‌های درون‌شهری کاهش پیدا می‌کند و به کاهش ترافیک نیز کمک می‌شود.

کد خبر 686103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.