اهدای اسناد مالکیت بافت مسکونی شهر آباده طشک پس از ۴۰ سال

اسناد مالکیت بافت مسکونی شهر آباده طشک پس از ۴۰ سال و طی سفر رئیس قوه قضائیه به استان فارس با رفع مشکلات مالکیتی به مردم اهدا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی اظهار کرد: طی اقدامی جهادی و به واسطه مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان موفق به رفع مشکلات مالکیتی بافت مسکونی شهر آباده طشک و صدور اسناد مالکیت شدیم.

وی افزود: این اقدام شادی را برای مردم این شهر به ارمغان آورد و تلاش‌های کارکنان ثبت اسناد و املاک در تعامل با بنیاد مسکن استان در دفاع از مالکیت اشخاص بر املاک تحت تملک طی اقدامی جهادی، قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضا ایجاد آرامش در جامعه است، خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت‌ها، صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی یکی از مصادیق بارز ایجاد آرامش در جامعه است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم، صدور اسناد مالکیت این شهر را ماحصل کار جمعی و تلاش شبانه‌روزی ادارات مرتبط دانست و تاکید کرد: به‌تبع صدور اسناد مالکیت، دفاع از مالکیت‌های مشروع مردم و فسادستیزی در حوزه املاک و اراضی محقق می‌شود.

در ادامه غلامرضا کیانی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به روند صدور اسناد مالکیت بافت مسکونی آباده طشک تصریح کرد: به‌رغم مشکلات ۴۰ ساله در زمینه تثبیت مالکیت املاک این شهر، از مجموع دو هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیلی، برای صدور اسناد هزار و ۸۵۰ قطعه مربوط به قطعات مبنا رأی صادر شده است که از این تعداد برای هزار و ۶۰۰ فقره اسناد مالکیت حدنگار صادر شده و باقی‌مانده آن نیز به دلیل اختلافات در مالکیت‌ها در دست بررسی است و پس از احراز مالکیت اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: صدور این اسناد در بازه زمانی کمتر از یک ماه، در سایه تلاش جهادی و انقلابی کارکنان ادارات ثبت و بنیاد مسکن استان و حمایت‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس کل دادگستری استان محقق شده است.

به گزارش ایمنا، این مراسم با حضور، نماینده مردم شهرستان‌های استهبان، بختگان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت و مدیران کل ثبت اسناد و بنیاد مسکن استان فارس برگزار شد و در پایان اسناد مالکیت بافت مسکونی شهر آباده طشک، پس از ۴۰ سال و با رفع مشکلات مالکیتی به مردم اهدا شد.

کد خبر 686079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.