تهدید گردشگری و بیکاری با وقوع بزرگترین زلزله قرن مراکش

زلزله مراکش که به عنوان شدیدترین زلزله یک قرن اخیر در این منطقه گزارش شده است، تاکنون ۶۳۲ کشته برجای گذاشته و باعث ویرانی ساختمان‌های قدیمی شهر شده است. وقوع این زلزله در منطقه‌ بومگردی نگرانی از بیکاری زلزله‌زدگان و تهدید گردشگری را نیز برجسته کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اثر زلزله مهیبی که در جنوب غربی مراکش رخ داده است، تاکنون صدها نفر کشته و مجروح شده‌اند.

آخرین زمین‌لرزه بزرگ مراکش در سال ۲۰۰۴ رخ داد و موجب کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر شد. این زمین‌لرزه که «الحسیمه» نام داشت در یک مرز صفحه فعال در شمالی‌ترین سواحل کشور، هم‌مرز با غرب دریای مدیترانه قرار داشت و قدرت آن ۶.۳ ریشتر بود.

زمین‌لرزه‌ای بزرگ‌تر در سال ۱۹۸۰، الجزایر در نزدیکی مراکش را لرزاند. این زمین‌لرزه به بزرگی ۷.۳ ریشتر معروف به زلزله الاسنام، قوی‌ترین فعالیت لرزه‌ای منطقه طی قرن‌ها بود که آن هم از زلزله روز جمعه از رشته کوه اطلس سرچشمه گرفته بود و بعد از وقوع آن بسیاری از خانه‌ها با خاک یکسان شد و ۳۰۰ هزار نفر در خیابان آواره شدند و بیش از ۲۶۰۰ کشته بر جای ماند.

تهدید گردشگری و بیکاری با وقوع بزرگترین زلزله قرن مراکش

فراخوان اهدای خون در مراکش

اداره انتقال خون مراکش خواستار اهدای خون برای قربانیان این زلزله مرگبار شده است.

شدیدترین زلزله یک قرن اخیر

رئیس مؤسسه ملی ژئوفیزیک در مراکش گفته است که زلزله روز جمعه قوی‌ترین زمین‌لرزه یک قرن اخیر در این کشور است.

کانون زلزله ۷۲ کیلومتری جنوب غربی شهر تاریخی مراکش و قدرت آن ۸.۶ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است.

تهدید گردشگری و بیکاری با وقوع بزرگترین زلزله قرن مراکش

فروریختن ساختمان‌ها قدیمی

زلزله شش استان را در کوه‌های اطلس در مرکز مراکش و نزدیک آن را لرزاند. بسیاری از ساختمان‌های قدیمی در مراکش فرو ریخته است و حومه این شهر به شدت تحت تأثیر این زلزله قرار گرفته است. بیشترین تلفات در حومه‌های روستایی ثبت شده است. هشت تا ۱۰ میلیون نفر در مناطق زلزله‌زده زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها ساکنان روستاهایی هستند که از گردشگری بوم‌گردی درآمد کسب می‌کنند و همین امر باعث نگرانی‌ها در رابطه با درآمدزایی این افراد، همچنین بیکار شدن بسیاری از افراد در چنین موقعیت بحرانی شده است.

کد خبر 686076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.