لهستان به تمام دانش‌آموزان لپ‌تاپ رایگان اهدا می‌کند

لهستان در راستای سیاست حمایت از خانواده‌، از آغاز توزیع لپ‌تاپ رایگان میان دانش‌آموزان این کشور خبر داد؛ این لپ‌تاپ‌ها پس از پنج سال از آن‌ها پس گرفته خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت آموزش و پرورش لهستان از آغاز اعطای لپ‌تاپ‌های آموزشی رایگان به همه دانش‌آموزانی کلاس چهارم خود خبر داد که تحصیل در سیستم آموزشی ملی را شروع می‌کنند. به این ترتیب مقامات حدود ۴۰۰ هزار لپ‌تاپ را به دانش‌آموزان تحویل خواهند داد و پس از پنج سال لپ‌تاپ‌ها را از آن‌ها پس می‌گیرند.

این برنامه نخستین اقدام از نوع خود در این کشور است که مورد حمایت اکثریت احزاب پارلمان لهستان قرار دارد. پارلمان لهستان توضیح داد که برنامه لپ‌تاپ‌های رایگان از سیاست‌های طرفدار خانواده‌های لهستانی به‌شمار می‌رود، زیرا خدمات عمومی، از جمله آموزش، حوزه بسیار مهمی از زندگی شهروندان است و وظیفه دولت حمایت از مقامات محلی برای اطمینان از این امر است که خدمات آموزشی در بالاترین سطح و به طور فراگیر قرار داشته باشد.

علاوه بر توزیع لپ‌تاپ‌های رایگان میان دانش‌آموزان، کوپن‌هایی نیز به معلمان لهستانی اعطا خواهد شد که به آن‌ها برای خرید لپ‌تاپ‌های شخصی کمک کند. ارزش این کوپن‌ها ۵۵۹ یورو خواهد بود و در فروشگاه‌های مورد تأیید دولت قابل استفاده است.

لپ‌تاپ رایگان برای دانش‌آموزان لهستانی‌

لهستان با این حال در مورد مالکیت لپ‌تاپ‌ها و تلاش در حفظ ایمنی آن‌ها هشدار داد که این دستگاه‌ها در واقع به والدین دانش‌آموزان امانت داده می‌شود، زیرا آن‌ها بزرگسال هستند و می‌توانند مسئولیت این اموال دولتی را برعهده بگیرند، ضمن این‌که به فرزندان خود در رابطه با مسئولیت‌پذیری در این رابطه آموزش خواهند داد. به این ترتیب لپ‌تاپ‌ها هدیه‌ای به دانش‌آموزان نیست، بلکه اقدامی دولتی به‌عنوان بخشی از بسته آموزشی اجباری برای هر کودک است.

بنابراین دولت لهستان دو گزینه در اختیار مقامات محلی قرار داده است، اول این‌که هر دانش‌آموز سال چهارمی یک لپ‌تاپ دریافت کند و برای پنج سال در خانه از آن استفاده کند یا این‌که مدرسه لپ‌تاپ‌ها را تنها در طول تحصیل در اختیار هر دانش‌آموز قرار دهد.

این تجهیزات دارای سه سال گارانتی است، اما مدارس می‌توانند هر زمانی که مورد نیاز بود برای آن‌ها معاینه فنی درخواست کنند. با این حال بازرسی‌ها شامل نظارت بر نحوه استفاده از رایانه نخواهد شد، زیرا این امر به‌عنوان بخشی از مسئولیت والدین تلقی می‌شود.

کد خبر 686075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.