راه‌اندازی وب‌سرویس استعلام اسناد شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: وب‌سرویس استعلام اسناد ملکی، سرویسی است که از قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دریافت شده است تا در روند اجرای فرآیندها مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وب سرویس استعلام اصالت و جزئیات اسناد ملکی اظهار کرد: به کمک این سرویس، اتصال سیستمی میان سامانه‌های عملیاتی شهرداری مشهد و سازمان ثبت اسناد کشور و قوه قضائیه ایجاد شده است و بدون مراجعه حضوری و با وارد کردن مشخصات سند، اطلاعاتی همچون در رهن بودن سند، بازداشتی سند و کد جام استعلام می‌شود.

وی افزود: وب‌سرویس استعلام اسناد، سرویسی است که از قوه قضائیه و اداره ثبت اسناد و املاک دریافت شده است تا در روند اجرای خودکار فرآیندها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این وب‌سرویس، تسریع خدمات شهروندی و جلوگیری از استعلام دستی اسناد است.

سمیعی تصریح کرد: در گذشته امکان استعلام سایر اسناد رسمی از جمله وکالت‌نامه و گواهی امضا فراهم شده بود و با اضافه شدن این سرویس، گامی رو به جلو در ارائه خدمات مرتبط با امور شهرسازی، سازمان زمین و مسکن برداشته شد.

کد خبر 686074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.