ارائه خدمات امدادی هلال‌احمر به بیش از ۵ هزار نفر در هفته گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۵۶۵۹ نفر در هفته گذشته گفت: در این بازه زمانی ۱۰۰ عملیات فنی و رهاسازی خودرو در جاده‌های کشور انجام شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف این جمعیت و انجام خدمات بشردوستانه و داوطلبانه، به ارائه خدمات امدادی و درمانی، در مراسم اربعین می‌پردازند و در کنار آن در عملیات امدادی نیز شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به انجام عملیات امدادی از یازدهم تا هفدهم شهریورماه در سطح کشور افزود: در این بازه زمانی ۱۶۰۹ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۵۶۵۹ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۱۲۶۱ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و ۲۴۹۵ مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی دریافت کردند، همچنین طی این مدت، ۱۵۲۷ نفر آسیب‌‎دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد عملیات جاده‌ای در شهر مازندران با انجام ۱۸۳ عملیات انجام شده است، گفت: استان‌های اصفهان و گیلان به ترتیب هر کدام با انجام ۹۱ و ۶۱ عملیات، استان‌هایی هستند که در آن بیشترین عملیات جاده‌ای اتفاق افتاده است.

محمودی گفت: در این مدت زمان ۱۳۳ مصدوم محبوس شده در خودرو، طی ۱۰۰ عملیات نجات فنی رها شدند.

افزایش ۹ درصدی عملیات امدادونجات کوهستان

وی با اشاره به اینکه از یازدهم تا هفدهم شهریورماه در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۴ استان کشور، ۶۳ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، اظهار کرد: طی این مدت زمان، ۵۷ نفر نجات و به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین ۱۲ نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال و ۶ نفر در محل حادثه درمان شدند؛ این در حالی است که انجام عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، در این مدت، نسبت به هفته گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، فارس و تهران و با انجام به ترتیب ۹، ۷ و ۷ عملیات انجام شده است.

انجام ۱۳۹ عملیات امدادونجات در محیط‌های آبی

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته در محیط‌های آبی ۶ استان کشور، ۱۳۹ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، گفت: در این مدت، ۱۸۹ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۱۶ نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال و ۵۵۵ نفر در محل حادثه درمان شدند.

محمودی خاطرنشان کرد: بیشترین عملیات امدادونجات در محیط‌های استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۱۱۱ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۲۳ عملیات بوده است.

کد خبر 686062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.