رکوردهای جدید و تاریخی در نقل و انتقالات فوتبال

فیفا گزارشی از آمار و ارقام بزرگی که در پنجره اخیر نقل و انتقالات ثبت شده است را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقل و انتقالات بین‌المللی فیفا ارقام رکوردشکنی را در پنجره‌ای که به‌تازگی به پایان رسیده، ثبت کرده است. فیفا گزارشی منتشر کرده و به بررسی نکات اصلی نقل و انتقالات میان‌سال پرداخته است.

• ۷.۳۶ میلیارد دلار هزینه تمام شده نقل و انتقالات بین یکم ژوئن و یکم سپتامبر است.
• نقطه عطف جدیدی در پنجره‌های نقل و انتقالاتی؛ بیش از ۱۰ هزار نقل و انتقالات نیم‌سال
• رکورد جدید ۶۹۶.۶ میلیون دلار هزینه برای حق‌الزحمه مدیربرنامه‌ها
• نقل و انتقالات در فوتبال زنان نیز به نقطه اوج جدیدی رسید.

تجزیه و تحلیلی از فعالیت‌های نقل و انتقالات بین‌المللی بازیکنان در طول پنجره نقل و انتقالات میانه سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ارقام ثبت شده هم در فوتبال مردان و هم زنان رکوردشکن محسوب می‌شود.

هزینه‌های نقل و انتقالات بالاترین رقم تاریخ را ثبت کرد. ۷.۳۶ میلیارد دلار در پنجره میانه سال ۲۰۲۳ خرج شد که نشان‌دهنده افزایش ۴۷.۲ درصدی نسبت به دوره میانه سال ۲۰۲۲ و ۲۶.۸ درصدی نسبت به رکورد میانه سال قبل است.

امیلیو گارسیا سیلورو، مدیر ارشد حقوقی و انطباق فیفا اظهار کرد: انگلیس در دوره میانی سال ۲۰۲۳، در صدر فهرست نقل و انتقالات قرار داشت. از نظر هزینه نقل و انتقالات (۱.۹۸ میلیارد دلار)، تعداد نقل و انتقالات دریافتی (۴۴۹) و تعداد نقل و انتقالات خروجی (۵۱۴). با این حال، آلمان از نظر درآمد از هزینه نقل و انتقالات (۱.۱۱ میلیارد دلار) رتبه اول را به دست آورد. این اولین باری است که باشگاه‌های یک لیگ خاص تنها در یک پنجره نقل و انتقالات میانه سال بیش از یک میلیارد دلار دریافت می‌کنند.

عربستان سعودی با مجموع ۸۷۵.۴ میلیون دلار رتبه دوم را از نظر هزینه در اختیار گرفت، بالاتر از فرانسه (۸۵۹.۷ میلیون دلار)، آلمان (۷۶۲.۴ میلیون دلار)، ایتالیا (۷۱۱ میلیون دلار) و اسپانیا (۴۰۵.۶ میلیون دلار). در نتیجه، باشگاه‌های منطقه کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۴.۰ درصد از هزینه‌های نقل و انتقالات جهانی را به خود اختصاص دادند و این اولین باری است که تیم‌های کنفدراسیونی غیر از یوفا بیش از ۱۰ درصد از کل هزینه‌های نقل و انتقالات را به خود اختصاص می‌دهند.

گارسیا سیلورو در رابطه با فوتبال بانوان افزود: تعداد نقل و انتقالات در دوره پنجره نقل و انتقالات پیش‌فصل برای ششمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و ۸۲۹ نقل و انتقال انجام شد که ۶۶ مورد آن با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه بوده است. اروپا با ۶۳۴ نقل و انتقالات ورودی و ۵۶۵ نقل و انتقالات خروجی بیشترین سهم را از آن خود کرد. آلمان از نظر تعداد نقل و انتقالات ورودی (۵۵) در صدر قرار گرفت، در حالی که فرانسه با مجموع ۵۳ نقل و انتقالات خروجی، پیشتاز بود. این پنجره همچنین رکورد بیشترین مبلغ پرداختی برای جذب بازیکنان در پنجره‌های پیش فصل را با رقم ۳.۰ میلیون دلار شکست.

حق‌الزحمه مدیربرنامه‌ها با ۶۹۶.۶ میلیون دلار در بازه زمانی میانه سال به بالاترین حد خود رسید که مجموع آن را برای سال ۲۰۲۳ تا امروز، به ۸۵۳.۰ میلیون دلار می‌رساند. این رقم ۳۶.۹ درصد بیشتر از کل سال ۲۰۲۲ و در مجموع بیشتر از هر سال دیگری است.

کد خبر 686052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.