۳ مرکز علمی اصفهان در لیست برترین‌های «Google Scholar»

دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان به ترتیب رتبه‌های سیزدهم، چهاردهم و هجدهم دانشگاه‌های ایرانی در سایت گوگل اسکولار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوگل اسکولار بهترین موتور جست‌وجوی رایگان منابع علمی است. دانشجویان و پژوهشگران در بسیاری از مواقع برای یافتن مدارک علمی مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه پژوهشی خود با مشکلی مواجه می‎‌شوند و سعی می‌کنند بهترین منابع را پیدا کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌های جست‌وجو و دسترسی به مقالات علمی، گوگل اسکولار (Google Schoolar) است.

وبومتریکس (webometrics) هر سال به منظور شفافیت رتبه‌بندی خود تعداد استنادات دانشگاه‌ها بر اساس پروفایل در گوگل اسکولار را به نمایش می‌گذارد. تعداد استنادات طی فرایندی بر اساس پروفایل ۱۱۰ محقق برتر هر دانشگاه در گوگل اسکولار به دست می‌آید. در این رتبه‌بندی پروفایل هزاران مؤسسه شناسایی و ارزیابی می‎‌شود و هدف کلیدی انتشار این نظام‌بندی، تشویق هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به حضور فعال‌تر در فضای وب است.

دانشگاه تهران رتبه اول رده‌بندی در میان دانشگاه‌های ایران سایت گوگل اسکولار در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. پس از آن نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم کشور را در دست دارند. دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان به ترتیب رتبه‌های سیزدهم، چهاردهم و هجدهم دانشگاه‌های ایرانی در سایت گوگل اسکولار را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 686015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.