بارش شهابی Perseid- Ɛ سپتامبر ۲۰۲۳ را از دست ندهید

انتظار می‌رود که در زمان اوج بارش شهابی، نرخ ساعتی سرسویی (ZHR) حدود پنج شهاب در ساعت باشد. البته این نرخ با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود و افراد در عمل تعداد کمتری شهاب مشاهده خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارش شهابی Perseid- Ɛ سپتامبر ۲۰۲۳ از ۱۴ شهریورماه تا ۳۰ شهریورماه فعال است و زمان اوج آن شنبه -هجدهم شهریورماه- رخ خواهد داد. در طول این مدت، هر زمان که نقطه تابش شهاب‌باران در صورت فلکی برساوش بالای افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌ها وجود خواهد داشت، هر چه نقطه تابش بالاتر باشد، تعداد شهاب‌های مرئی بیشتر خواهد بود.

بارش شهابی Perseid- Ɛ سپتامبر ۲۰۲۳ از اصفهان تا قبل از ساعت ۱۹:۴۹ هر شب قابل مشاهده نخواهد بود، این بارش شهابی تا طلوع خورشید حوالی ساعت ۰۵:۱۵ فعال خواهد ماند. بهترین زمان مشاهده این شهاب‌باران حدود ساعت ۰۴:۰۰ است، زمانی که نقطه تابش در بالاترین فاصله در آسمان قرار دارد. در این زمان، چرخش زمین اصفهان را در سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارد را به حداکثر می‌رساند. در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان اصفهان می‌سوزند و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

انتظار می‌رود که در زمان اوج بارش شهابی، نرخ ساعتی سرسویی (ZHR) آن حدود پنج شهاب در ساعت باشد. البته این نرخ با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود و افراد در عمل تعداد کمتری شهاب مشاهده خواهند کرد. به نظر می‌رسد که افراد می‌توانند از اصفهان در زمان اوج بارش شهابی تا چهار شهاب در ساعت را مشاهده کنند. اوج بارش شهابی نزدیک به ماه نو خواهد بود، بنابراین نور مهتاب کمترین تداخل را ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 686013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.