آخرین وضعیت بازگشت زائران اربعین به کشور / حرکت ۱۰۰ اتوبوس در هر ساعت از پایانه برکت

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در هر ساعت ۱۰۰ دستگاه اتوبوس انتقال زائران از پایانه برکت را انجام می‌دهند، گفت: پیش‌بینی می‌شود از عصر روز شنبه روند بازگشت زائران به حالت عادی بازگردد و از پیک جمعیت عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ سیما، درباره آخرین وضعیت جابجایی زائران اظهار کرد: نزدیک به چهار میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شدند و حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از این زائران به کشور بازگشته‌اند، بنابراین هفت میلیون و ۷۵۰ هزار جابه‌جایی در بازه زمانی ابتدای ماه صفر تاکنون انجام شده است، حمل‌ونقل این میزان مسافر در دنیا از جمله حمل‌ونقل‌های بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: در کشور عراق، بیشترین مقصد ناوگان حمل‌ونقل مرز مهران است و ناوگانی به سایر مرزها وجود نداشت، بنابراین زائرانی که از مرزهای مختلف به عراق سفر کردند، همه از مرز مهران به کشور بازمی‌گردند و شاهد ازدحام جمعیت در این پایانه مرزی هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در سه روز گذشته حدود ۷ هزار و ۱۰۰ سرویس حمل‌ونقل از پایانه برکت انجام شده است، در هر ساعت ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از این پایانه انتقال زائران را انجام می‌دهند، همچنین شب گذشته رکورد جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته شکسته شد.

امانی اضافه کرد: بعضی از خطوط تعداد زائر بیشتری دارد، تاکنون پایانه برکت چندین مرتبه از زائر پر و خالی شده است و همچنان شاهد موج بازگشت زائران هستیم، اتباع کشورهای همسایه نیز از این مرز به کشورهای خود بازمی‌گردند، همه ظرفیت حمل‌ونقلی کشور به جابه‌جایی زائران از مرز مهران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین از هر استان ۳۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران ارسال شده است، پیش‌بینی می‌شود از عصر روز شنبه روند بازگشت زائران به حالت عادی بازگردد و از پیک جمعیت عبور کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت حضور دارد، هر اتوبوس که به پایانه مراجعه می‌کند، به‌طور مستقیم به سکوی استان‌هایی که بیشترین مسافر را دارد، اضافه می‌شود. تلاش ما این است که تا ظهر شنبه بیشترین تعداد زائر را به مقاصد خود بازگردانیم.

کد خبر 686007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.