برپایی نمایشگاه ابزار عاشقی در کتابخانه مرکزی

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان از برپایی نمایشگاه ابزار عاشقی در کتابخانه مرکزی خبر داد.

منصور قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایشگاه ابزار عاشقی برای نشان دادن ابزارهایی که در گذشته در حوزه‌های آئینی، سنتی استفاده می‌شده است، در گالری‌های کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف احیای هویت‌های ملی و مذهبی و آشنایی نسل جوان با ظرافت و لطافت‌هایی که در ابزار مختلف به‌ویژه ابزار جنگی به‌کار برده می‌شود، برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه ابزار عاشقی در سه بخش ادوات آئینی، لباس‌های آئینی و نسخ و کتب خطی برگزار می‌شود و هنرهایی از جمله قلمزنی، طلاکاری و زره‌بافی که با ظرافت‌های هنرمندانه روی این ابزار به‌کار برده شده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

برپایی نمایشگاه ابزار عاشقی در کتابخانه مرکزی

وی افزود: نمایشگاه‌های بسیاری در گذشته در همین راستا برگزار شده، این در حالی است که برگزاری نمایشگاه «ابزار عاشقی» با بهره‌گیری از ابزار و وسایل آئینی با قدمتی پیش از صفویه تا امروز برای اولین بار است که در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

قربانی افزود: این نمایشگاه از هجدهم تا بیست‌وهفتم شهریورماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری‌های کتابخانه مرکزی واقع در خیابان گلدسته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

کد خبر 686001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.