آغاز عملیات تعمیر و نوسازی شبکه آب خام فضای سبز قزوین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از اجرای عملیات تعمیر و نوسازی شبکه مستقل آب خام فضای سبز سطح شهر خبر داد و گفت: شهر قزوین با نزدیک به ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارای بزرگ‌ترین خطوط انتقال و توزیع آب پس از شرکت آبفای شهرستان بوده و حفظ شبکه مستلزم انجام خدمات تخصصی در طول شبانه‌روز است.

محمدصالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از اجرای عملیات تعمیر و نوسازی شبکه مستقل آب خام فضای سبز خبر داد و اظهار کرد: طرح نوسازی و اصلاح بخش‌های فرسوده و مستهلک شبکه گسترده آب خام فضای سبز که نشتی و هدرروی آب هنگام فعال بودن ایستگاه‌های پمپاژ را به همراه دارد، در دستور کار است.

وی افزود: هم‌زمان با طرح تعمیر و نوسازی شبکه آب خام، اقدامات مهمی در راستای مدیریت منابع آبی و کاهش هدرروی آب صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: گسترش سیستم آبیاری قطره‌ای و تحت فشار به جای سیستم غرقابی، اصلاح و تغییر گونه کاشت با تاکید بر گیاهانی با نیاز آبی کمتر، بررسی و شناسایی نواقص جداول بسترهای فضای سبز (شکستگی و وجود درز بین جداول که باعث خروج آب از بستر فضای سبز می‌شود) و حضور مستمر اپراتور آبیار در زمان‌های آبیاری از جمله این اقدامات است.

صالحی تصریح کرد: شهر قزوین با نزدیک به ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارای بزرگ‌ترین خطوط انتقال و توزیع آب پس از شرکت آبفای شهرستان بوده و حفظ این شبکه مستلزم انجام خدمات تخصصی در طول شبانه‌روز است.

وی گفت: با در نظر گرفتن تجهیزات غیرهوشمند همچون آبپاش‌ها، مستهلک بودن جداول پیرامون باغچه‌های فضای سبز و بروز حوادثی از جمله شکستگی یا سرقت اتصالات و شیرآلات شبکه گسترده آب خام، بیرون‌زدگی آب اجتناب‌ناپذیر اما قابل پیگیری است و انجام اقداماتی راستای رفع این مشکل ضرورت دارد.

کد خبر 685983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.