ذخیره ۹ روزه اصفهان / اهدای خون بیش از ۲۰۰۰ نفر در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به ذخیره ۸.۹ روزه خون در شهرستان اصفهان، از اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر در تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی (ع) خبر داد.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان اصفهان ۳۵۷۰ واحد برابر با ۹.۱ روز و شهرستان اصفهان ۲۸۴۷ واحد برابر با ۸.۹ روز است.

وی افزود: در روز در اربعین حسینی (ع)، ۳۶۱ نفر به مراکز اهدای خون فعال شامل خواجو، خمینی‌شهر و کاشان مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۰۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: پیش از این نیز طی روز پنجشنبه، پنجم مردادماه، مصادف با تاسوعای حسینی (ع)، ۱۰۸۷ نفر به منظور اهدای خون و ادای نذر خون، به هفت مرکز فعال خون‌گیری استان اصفهان مراجعه کردند و از این تعداد، ۹۱۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: همچنین طی روز جمعه، ششم مردادماه، مصادف با عاشورای حسینی، ۱۲۶۸ نفر به مراکز مذکور مراجعه کردند و از این تعداد، ۱۰۵۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دهراب‌پور گفت: به‌طور کلی با اجرای پویش نذر خون، از ابتدای ایام محرم تا روز پنجشنبه، شانزدهم شهریورماه، ۲۶ هزار نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که ۲۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن، نیازی همیشگی و دائمی است، خاطرنشان کرد: نذر خون حسینی سازمان انتقال خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و پذیرای اهداکنندگان خون خواهیم بود.

کد خبر 685979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.