مصدومیت ۶ نفر در پی حمله گرگ به مهردشت نجف‌آباد / ۲ قلاده گرگ متواری هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مصدومیت شش نفر در پی حمله گرگ به مهردشت نجف‌آباد خبر داد و گفت: سه تیم محیط زیست متشکل از محیط‌بانان با استفاده از هلی‌شات در حال بررسی و پایش محدوده به منظور یافت دو قلاده گرگ دیگر هستند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حمله گرگ به مهردشت نجف‌آباد، اظهار کرد: دیده شدن سه قلاده گرگ در محدوده روستای حسین‌آباد بخش مهدشت نجف‌آباد روز گذشته _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ گزارش و سپس طی مدت ۲۴ ساعت، شش مورد گزش رخ داد.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از مصدومان درمان سرپای دریافت کردند و چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند، افزود: از چهار مصدوم انتقالی به بیمارستان، یک نفر در پی شدت جراحات وارده در بیمارستان بستری و نیازمند عمل جراحی است و سه نفر دیگر از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انجام واکسیناسیون بر علیه بیماری هاری برای تمام مصدومان این حادثه و کشته شدن یکی از گرگ‌ها و فراری شدن دو گرگ دیگر،، تصریح کرد: بلافاصله هماهنگی‌های لازم نیز با اداره‌کل محیط زیست استان به منظور پیگیری موضوع انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی در محل حادثه، اضافه کرد: مقرر شد اداره‌کل محیط زیست با هماهنگی و همکاری محیط‌بانان منطقه حفاظت شده قمیشلو و عوامل محلی به منظور رفع خطر برای این روستا و آسیب‌های احتمالی بعدی ناشی از ورود حیوانات به این منطقه اقدام کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به دامداران و کشاورزان در خصوص محافظت از دام‌ها در برابر حمله گرگ، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد حادثه حمله و مشاهده گرگ و شغال در شهرستان‌هایی از جمله اردستان، آران و بیدگل و مهردشت گزارش و در پارک ناژوان نیز طی ماه‌های ابتدایی سال، چند قلاده گرگ مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد تا اداره‌کل محیط زیست محیط‌بانان و اهالی مناطق مسکونی مجاور مناطق حفاظت شده تحت آموزش قرار گیرند، خاطرنشان کرد: با توجه به نداشتن بارش از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون و خشک بودن بیشتر پوشش گیاهی منطقه مذکور، جمعیت جانوری تحت تأثیر قرار گرفته است و گونه‌های گوشت‌خوار برای دسترسی به غذا به مناطق مجاور که مسکونی هستند مراجعه می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه گرگ در تمام مناطق یافت می‌شود و حضور آن مختص به مناطق حفاظت شده نیست، اضافه کرد: سه تیم محیط زیست متشکل از محیط‌بانان با استفاده از هلی‌شات در حال بررسی محدوده به منظور یافت دو قلاده گرگ دیگر هستند.

مصدومیت ۶ نفر در پی حمله گرگ به مهردشت نجف‌آباد / ۲ قلاده گرگ متواری هستند

کد خبر 685964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.