حضور میلیونی و چشم‌گیر مردم در پیاده‌روی اربعین مستکبران را ناامید کرد

امام جمعه کرج گفت: حضور میلیونی و چشم‌گیر مردم در پیاده‌روی اربعین جبهه استکبار را ناامید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی امروز_ جمعه هفدهم مردادماه_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به برگزاری آئین پیاده‌روی باشکوه اربعین که به همت مردم و عاشقان دوست‌داران امام حسین (ع) رقم خورد، اظهار کرد: این حضور میلیون نشان داد که تلاش و تبلیغات دشمن بی تأثیر است.

وی با اشاره به اینکه در این میان دستگاه‌های سیاسی و امنیتی نقش پررنگی در راستای حفظ امنیت زائران ایفا کردند، افزود: مستکبران از ماه‌های گذشته در راستای کمرنگ جلوه دادن عزاداری ایام شهادت مظلوم کربلا و یاران ایشان برنامه‌ریزی کرده بود اما جبهه مقاومت با حضور خود بازهم آن‌ها را ناامید کرد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه بیش از چهار میلیون ایرانی در پیاده‌روی اربعین کشور عراق حاضر بودند، اظهار کرد: حضور پرشور جوانان و تشکیل گروه‌های جهادی در این مراسم، راهپیمایی مردم‌پایه را در جهان به نمایش گذاشت.

به گفته وی بیش از ۶۰ نفر از ائمه جمعه کشور امسال در موکب‌های اربعین حضور یافتند و تمام دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و فرهنگی برای برگزاری این مراسم باشکوه پای کارآمدند.

حسینی همدانی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه باید از راه و مسیری که امام حسین علیه‌السلام رفته است درس دینداری و عاشقی بگیریم، بیان کرد: درس‌های نهضت حسینی در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی فراوان است.

وی تاکید کرد: نهضت حسینی (ع) نشان می‌دهد که دین از سیاست جدا نیست، یکی از مسائل مهم سیاسی حضور بانوان در عرصه سیاست است که امام حسین (ع) بانوان را در سیاست سهیم کردند.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه در روز عاشورا نیز بانوان در صحنه کربلا حضور داشتند و این بیانگر ایفای نقش آن‌ها در فعالیت‌های سیاسی است، گفت: حضرت زینب کبری (س) به رغم شرایط جسمی و روحی و سایر بانوان در نشر نهضت حسینی و اطلاع رسانی صحیح این واقعه به خوبی نقش‌آفرینی کردند.

وی در پایان به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: همواره تاریخ برای درس گرفتن و الگوبرداری است و توصیه می‌شود نسل جوان با مطالعه و افزایش آگاهی‌شان نسبت به گذشته در خصوص زندگی خود تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 685935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.