قیام ۱۷ شهریور تجلی حماسه مردمی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی است

امام جمعه اراک گفت: قیام ۱۷ شهریورماه سال ۵۷، تجلی حماسه مردمی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز_ جمعه هفدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد: قیام هفدهم شهریورماه تجلی وحدت ملت ایران در حمایت از امام راحل بود چراکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از مردم ایران اسلامی در این روز در میدان شهدای تهران به دست رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

وی افزود: با وجود اینکه رژیم فکر می‌کرد مردم با این سرکوب خانه‌نشین خواهند شد، این قیام به رهبری امام راحل (ره) به نقطه اوجی برای پیروزی انقلاب تبدیل شد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه قیام هفدهم شهریور یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم شاهنشاهی است، ادامه داد: هشتم بهمن سال ۵۷ نیز بیش از ۴۰۰ نفر در خیابان انقلاب تهران توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و ۳۷ نفر در این روز به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: باید مردم ایران اسلامی قدردان این شهدا باشند و این فداکاری‌ها به نسل جوان منتقل شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: نیاز است این تلاش‌ها افزایش یابد و برای تقویت بنیه معیشتی مردم برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های استان مرکزی سرمایه‌های ملی کشور هستند افزود: باید از برخی انتصابات غلط در این کارخانجات جلوگیری شود تا به خون ۲۳۰ هزار شهید کشور ظلم نشود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان مرکزی گفت: نیاز است با همدلی و همکاری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و پیشرفت کشور و استان استفاده شود.

وی با قدردانی از مردم و دولت ایران و عراق برای برگزاری پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: چهار میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از مردم مؤمن ایران اسلامی و ۴۰۰ هزار نفر از مردم افغانستان و پاکستان در این راهپیمایی شرکت کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به مشکلات و نقاط ضعیف در راهپیمایی اربعین امسال گفت: باید رفع این مشکلات برای سال آینده در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اراک هم اقدام مناسبی بود که برخی نقاط ضعف در این پیاده‌روی وجود داشت بنابراین باید برای رفع این مشکلات در سال‌های آینده چاره‌اندیشی شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاه‌های مربوطه باید آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه داشته باشند و مردم نیز نیاز است با احسان و نیکوکاری از نیازمندان حمایت کنند.

کد خبر 685932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.