قیام خونین ۱۷ شهریورماه ۵۷ مقدمه پیروزی انقلاب بود

امام جمعه شهر یاسوج، با بیان اینکه وقایعی چون هفدهم شهریورماه سال ۵۷ در تاریخ رژیم پهلوی ثبت شده‌است، گفت: این واقعه مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار، آیت‌الله سید نصیر حسینی امروز_ جمعه هفدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نمازجمعه شهر یاسوج، اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام، ارتباط بشر به واسطه پیامبر با خداوند که از طریق وحی بود نیز قطع شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت بندگانش سفیرانی را انتخاب می‌کند و به سوی بشریت می‌فرستد، افزود: به همین منظور خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت انسان انتخاب کرد.

امام جمعه شهر یاسوج، با بیان اینکه قرآن کتاب خدا است، گفت: قرآن عصاره همه کتاب‌های الهی اعم از انجیل و تورات است.

وی گفت: اگر وحی نبود، آموزه‌های دینی، اجتماعی و سیاسی و عرفانی و غیره در اختیار بشر قرار نمی‌گرفت و خداوند بدین وسیله احکام حلال و حرام را به بندگانش انتقال می‌داد.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: دشمنان تورات و انجیل را از بین بردند و در این راه خدا ائمه اطهار را منصوب کرد تا انسان‌ها را هدایت کنند.

وی افزود: اگر ائمه اطهار نبودند بلایی که سر سایر ادیان آمد دامن دین اسلام را نیز فرا می‌گرفت.

امام جمعه یاسوج به ۱۷ شهریور قیام جمعه خونین در سال ۵۷ در میدان ژاله تهران اشاره کرد و افزود: در آن روز رژیم ۵۰۰ نفر را شهید و سه هزار نفر را زخمی کرد و در این روز بیش از دو میلیون نفر نیز به نشانه اعتراض تجمع کردند.

وی، خاطرنشان کرد: این جنایات در تاریخ این رژیم دست‌نشانده ثبت و مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شد.

آیت‌الله حسینی تشکر از موکب‌داران اربعین حسینی، گفت: موکب‌داران در کشورهای ایران و عراق خدمات در خور شأنی به زوار اباعبدالله الحسین ارائه دادند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی از اقدامات نیروهای حشدالشعبی برای تأمین امنیت زائران در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا تجلیل کرد و گفت: خدمات ارائه شده به زوار و امنیت آن‌ها با توکل به خداوند متعال به خوبی انجام گرفت.

کد خبر 685924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.