ضرورت شناسایی و جذب بی‌سوادان به مراکز آموزشی در کردستان

امام جمعه شهر سنندج گفت: میزان باسوادی امروز در جامعه ما بسیار بالا رفته، اما باز هم لازم است افرادی که بی‌سواد هستند شناسایی و در مراکز آموزشی مشغول به تحصیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماموستا فایق رستمی امروز_ جمعه هفدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: در قرآن کریم و احادیث بسیاری از پیامبر اکرم (ص) به اهمیت علم‌آموزی اشاره شده است و باید تلاش کنیم تا بی‌سوادی از استان و کشور ما ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه امروز میزان تحصیلات عالیه در خانواده‌ها افزایش یافته است، افزود: اگرچه میزان باسوادی امروز در جامعه ما بسیار بالا رفته، اما باز هم لازم است افرادی که بی‌سواد هستند شناسایی و در مراکز آموزشی مشغول به تحصیل شوند.

امام جمعه سنندج در ادامه به سفرهای استانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: اهتمام دولت به سفرهای استانی بسیار جای خرسندی دارد و ما هم چشم به راه و منتظر سفر ایشان به استان کردستان هستیم.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت اسلامی است که به مسائل و مشکلات همه اقشار جامعه رسیدگی کند و رفع مشکلات آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

ماموستا رستمی به ظرفیت خیران و نیکوکاران نیز در استان کردستان اشاره کرد و افزود: نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی غمخوار و یار و یاور مردم هستند و خیران نیز در استان کردستان اقدامات بسیار خوبی را تاکنون انجام داده‌اند.

وی گفت: استان کردستان در این ایام میزبان زائران اربعین حسینی بود که مردم این استان به خوبی از آن‌ها مهمان‌نوازی و میزبانی کردند و این نشانه محبت مردم کردستان نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) است.

محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، به بیان سخنانی در مورد اهمیت معرفی بی‌سوادان و بازماندگان از تحصیل به مراکز آموزشی استان کردستان تاکید کرد.

کد خبر 685914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.